מעת לעת אנחנו אוהבים לשדרג ולשפץ את הבית כולו או חלל ספציפי חלק חשוב מזה הוא גם החלפת ושדרוג התאורה. תאורה נותנת את הטאצ' האחרון בעיצוב החלל, היא יכולה לגרום להרגשה של הרמוניות מדהימה מצד אחד או לגרום לצריבה בעיין מצד שני ולכן חשוב מאוד לבחור את גופי התאורה בצורה מתאימה. לפניכם כמה טיפים חשובים איך לבחור נכון את התאורה לבית.

סלון מעוצב

  1. הכל מתחיל מתכנון מוקדם

מה הכוונה למוקדם אתם שואלים? אז התשובה לכך היא קצת מורכבת היו וזה בעיקר תלויה בסטאטוס השיפוץ או הדירה שלכם. אם קניתם דירה חדשה מהקבלן אז יש לכם אפשרות (בתוספת תשלום כמובן), להוסיף נקודות הארה, שקעים ונקודות מתגים. שימו לב שהכל כמובן תלוי בהתקדמות הבנייה, במפרט האדריכלי ובתקני הבנייה הישראלים. אם מדובר על בית שכבר עומד אז כאן הכל תלוי בהיקף השיפוץ, בזמן שאתם מוכנים להשקיע וכמובן בתקציב.

שינויים והתאמות כאלו יכולים לעזור לכם מאוד למצוא את התאורה האופטימלית לחלל שלכם. אך גם במידה ואתם לא יכולים או פשוט לא רוצים לעשות שינויי תשתית, כדאי לתכנן את התאורה כבר בתכנון הראשוני של עיצוב הבית, זה יאפשר לכם להבין איזה צרכים יש לכל חדר, איזה עיצוב מתוכנן וכך להתאים בצורה אופטימלית את התאורה לעיצוב החדש.

  1. פנו לאנשי מקצוע

בהרבה תחומים אנחנו כבר לא צריכים יותר מדי את אנשי המקצוע, מידע רב אנחנו יכולים למצוא באינטרנט או לקבל עצות מחברים שכבר עשו את התהליך. אך כשמדובר בהתאמה של התאורה לבית, עדין יש יתרון לאדריכלים/מעצבי התאורה, הם מכירים את הטרנדים הכי חמים, הם יודעים בדיוק איך להתאים את התאורה לפונקציונליות ולעיצוב שתצטרכו ולרוב גם להוזיל לכם את העלויות של הקנייה או השיפוץ.

  1. פונקציונליות

מאוד חשוב לזכור שנכון שהתאורה מהווה גם פריט עיצובי חושב ויכולה להפוך את עיצוב החדר להרמוני ופשוט מדהים. אך קודם כל יש לה מטרה פונקציונלית והיא להעיר את החלל. לכן זה לא יעזור אם תתלו גוף תאורה קטן מאוד בחלל כמו הסלון, או מאידך גוף שאינו ממוקד בחלל כמו פינת האוכל. תחשבו תחילה על הצרכים הפרקטיים של החדר ואחרי זה תחליטו לאיזה עיצוב להתאים את גוף התאורה.

  1. שילוב בין החדרים

הרבה פעמיים כשמתכנים את התאורה בחדר מסוים, שוכחים לגמרי שאותו החדר הוא חלק מחלל גדול יותר ומורכב יותר שנקרא הבית כולו. חשוב מאוד לשים לב שיש השתלבות טובה בין התאורה בחללים השונים ואין מעברים חדים מדי או כאלו שממש צורמים לעין.

  1. שילוב בין סוגי גופים

בעיניי זהו הטיפ החשוב ביותר ויש לכך שתי סיבות. הראשונה היא העובדה שרובנו לא חושבים לעשות את זה והסיבה השנייה היא שדווקא שילובים מהסוג יכולים להיות הכי פונקציונליים מצד אחד ואסטטים מהצד השני. אם יש לכם חלל גדול שיש פה פינות חשוכות, פשוט העמידו שם מנורה עומדת מעוצבת יפה. אופציה נוספת היא להוסיף מנורות קיר בחדרי השינה, מה שיאפשר לכם תאורה ממוקדת ואף רומנטית במידת הצורך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *