חלקי חילוף לאופנוע הם בין הנושאים המדוברים בקרב קהילת הרוכבים, ובעיקר אצל רוכבים שמחזיקים אופנועים שאינם חדשים. בעוד חלק מהאנשים ימליצו לכם לרכוש אך ורק חלקי חילוף מקוריים, אחרים יסבירו שיש חלפים שניתן להתפשר עליהם – ולחסוך במחיר. היכן, ואיך הכי כדאי לרכוש חלקי חילוף לאופנועים, מבלי לקבל חור בכיס? במאמר הבא.

מה כל רוכב אופנוע מחפש? מקום אמין שבו יוכלו לומר לו בישירות מהן האופציות שלו, בלי לקבל חור בכיס ותוך שמירה על בריאות האופנוע. אחד מהמקומות שעונים על הפרמטרים האלו, הוא ללא ספק אופנועי מטלון, ושם עזרו לנו להבין מעט יותר על עולם חלקי החילוף לאופנועים.

 

מקורי או לא מקורי?

שאלת השאלות היא, האם לרכוש חלקי חילוף מקוריים ויקרים, או שאינם מקוריים – וזולים יותר? המומחים של אופנועי מטלון, מסבירים לנו שזה מאוד תלוי בסוג החלק שאנו מחפשים. ישנם חלקים שמאוד חשוב שהם יהיו מקוריים, מכיוון שזה ישפיע ישירות על הבריאות ואורך החיים של האופנוע שלנו. מבחינת חלקים אחרים – אין בעיה שהם יהיו לא מקוריים.

 

חלקים מקוריים מומלצים

כשאנו מדברים על חלקים נעים, הקשורים למכלולי המנוע, הבלמים ועוד – אל תוותרו על חלפים מקוריים לאופנוע שלכם. אפילו חלקים מקוריים שמיוצרים באותו פס ייצור – לעתים שונים זה מזה בהבדלים מיקרוסקופיים, וקל וחומר – חלקים שאינם מיוצרים אצל היצרן. מסיבה זו – יש חלקים שאנו מעוניינים שיתאימו בצורה מדויקת ככל האפשר לאופנוע שלנו.

 

חלקים שאינם מקוריים

יש חלקים רבים שלא חייבים להיות מקוריים, פשוט מכיוון שלא תהיה לזה שום השפעה על תפקוד הקטנוע. בין חלפים אלו אנו יכולים למנות את מגן הרוח, המראות, חלקים מסוימים של חיפוי הפלסטיקה (אך לא כולם) ועוד. חלקים אלו צפויים להיות זולים הרבה יותר, מאשר אם נזמין אותם מהיצרן.

 

כיצד חוסכים ברכישת חלקי חילוף?

לעתים חלקי חילוף עשויים להיות לא זולים, ולכן אספנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לחסוך!

 

מקום אמין

כפי שהזכרנו בתחילת המאמר, חשוב למצוא את המקום האמין שלנו, המשלב מקצועיות עם הוגנות. לפעמים אומרים בחיוך – שאופנוען שמוצא מכונאי אמין, לא יעזוב אותו עד שהמוות יפריד ביניהם!

 

חלקים משומשים

ברוב המוסכים וחנויות החלפים – יש אופנועים שמיועדים לפירוק, או כאלו שהם כבר מפורקים חלקית. פעמים רבות נוכל למצוא חלק מקורי מפירוק – וזה עשוי לחסוך לנו הרבה כסף! בקשו מהמכונאי שלכם לבדוק אצלו, ואפילו להרים כמה טלפונים כדי לברר אם יש את החלק אצל קולגות אחרים.

 

שמירה על האופנוע שלכם

כאמור, חשוב לזכור שרכישת חלפים מסוימים כשהם אינם מקוריים – עלולה להזיק לאופנוע שלנו. אנשים רבים מסתכלים על ההוצאה הכלכלית הקרובה, אך זכרו שחיסכון בחלפים מסוימים, יביא עמו הוצאות גבוהות הרבה יותר בטווח הארוך!

 

מנוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *