מיקור החוץ הוא כלי חשוב ויעיל ביצירת פרויקטים איכותיים אשר מושקעים ומובלים מקצועית בכל תחומי הפרויקט ולא רק בתחום בו החברה עוסקת. האם גם תחום זה הושפע מהקורונה? אם כן, איך?

 

תקופת הקורונה תיזכר עוד רבות לכולנו והדיה מכים גלים כמעט בכל תחום בחיינו מתחום החינוך והחברה ועד לתחום הכלכלה והנדל"ן. בגלל שמדובר בתופעה עולמית אשר תקפה ממש את כל המדינות, הרבה דברים בינלאומיים נפגעו כמו מיקור חוץ בחול ותיירות בין מדינות. בעצם כמעט אין תחם בחיינו שלא נפגע בעקבות הקורונה וכנראה היא תתיר את חותמה לעוד הרבה זמן.

 

עצמאות מלאה

כל חברה בנויה על בסיס מבנה היררכי ובראשה מנהל החברה. מתחת למנהל ישנן מעין מחלקות או גופים אשר לכל אחד תפקיד במארג החברה כך שכל עובד מתעסק במשהו ספציפי. בגלל שעל כל היבט או סקטור יש עובד, מנהל או שניהם דברים לא נופלים והחברה יכולה להתנהל כגוף עצמאי לכל דבר.

 

מיקור חוץ

התנהלות של מיקור חוץ היא פחות או יותר ההפך מחברה עצמאית לגמרי. כאשר מנהל החברה או גורם בחברה מבין כי עדיף לשכור שירותים של חברה אחרת לפרויקט מסוים עצם שכירת החברה נקרא מיקור חוץ. בעצם החברה השוכרת מחליטה באיזה תחום, עבודה או סוג מקצוע היא צריכה עזרה מבחוץ ומעבירה אליה את העבודה. העובדים שמבצעים את העבודה הם אינם חלק מהחברה אך עובדים בשבילה על מנת לקדם את מה שהחברה מפתחת.

 

בידוד וניתוק

במהלך הקורונה עסקים רבים עברו לעבור מהבית או לחילופין בקפסולות מסודרות כך שנשמרת כמה שיותר ההפרדה בין עובדים אשר לא צריכים להתראות. הצורך ביצירת וביסוס מקום עבודה קבוע בתקופת קורונה הטיל צל והקשה על שיתופי פעולה בין חברות כך שהובילו להסתגרות של חברות בתוך עצמן וחיפוש עצמאות מקסימלית.

 

מיקור חוץ בחול

חברות אשר עברו לעבוד מהבית בצורה מלאה יכלו גם להתחבר ולהחיל בצורה טובה מיקור חוץ אינטרנטי, כך שהעובדים בין שתי החברות לא נפגשים אך כן משתפים פעולה ביניהם ובין העובדים שלהם. בעיה שהתעוררה היא בהקשר מיקור חוץ בחול, כלומר שימוש בחברה זרה לצורך פרויקט או תהליך בחברה הישראלית ולהיפך – חברה אשר מתמחה במשהו ונשכרת על ידי חברה זרה לבצע את הפעולה והעבודה כפי שנדרש ממנה.

 

הקורונה סגרה את המעבר בין מדינות כך שהקשתה על יצירת קשרים למסחר וגם לעבודה משותפת בינלאומית. מעבר לכך שמדינות רבות, ובהתאם גם עסקים רבים, שקעו במעין חושך כלכלי כך שאין הלימה בין הרצון לשכור מיקור חוץ לבין התקציב השני של אחרי הקורונה. חשוב לזכור כי הקורונה יצאה ריחוק חברתי גדול בין ישראלים לישראלים ובהחלט גם בין ישראלים לתושבי מדינות זרות.

 

מיקור החוץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *