המטבח הוא מקום אהוב ועיקרי בבית, כשהמטבח קטן ולא מנוצל השהות בו הופכת לפעמים למתסכלת.

בסגנון החיים האורבני של היום, בו המגורים המבוקשים הם בדירות קטנות במרכז, אנו חייבים להכיר את הדרך לניצול מקסימלי של שטח המטבח הקטן ולתת

לו את כל הנתונים להפוך למקום אהוב, קומפקטי ויפה בבית.

 

תכנון נכון של המרחב

בכל מטבח, ובמיוחד עם מטבחים קטנים יש להתחיל מתכנון נכון, להקדיש יותר תשומת לב למרחב, לחפש פתרונות מתאימים ולנצל היטב כל מקום. לדאוג שיהיו ארונות בשפע אך בצורה אסטטית ונעימה לעין, מומלץ לבחור בצבעים בהירים המעניקים תחושת מרחב ולהאיר בתאורה טבעית וללא גופי תאורה דומיננטיים.

 

ארונות עליונים

אופציית ארונות עליונים, שנראית אמנם מיושנת, עברה שדרוג עכשווי ומומלת מאוד לניצול כל מקום במטבח הקטן. הארונות היום הם אינם אנכיים כמו בעבר או קלפות בודדות על הקיר. כיום מדובר בארונות על קיר שלם, ארונות בעלי נישה או בעלי עומק משתנה כשהארונות הסמוכים יותר לשיש בעומק של 30 ס"מ והארונות העליונים יותר בעומק 60 ס"מ. דבר זה יוצר תחושת קלילות ומשמש כפטנט אופנתי.

 

פונקציות נשלפות ומתקפלות

פונקציות אלו יכולות להיות שולחן, ספסל, כסא ועוד.הם נטמעים בתוך הארונות ומאפשרים מרחב, ובשעת הצורך נשלפים ממקומם כדי למלא את הייעוד שלהם. לדוגמא: שולחן הנפתח בזמן האכילה ונסגר לאחריו.

 

ניצול קיר פנוי

קיר ריק במטבח יכול לשמש כמקום אכסון באמצעות מדפים פתוחים, כוננית דקורטיבית או כל דבר אחר. אף אם יאכסן כמה כלי זכוכית או ישמש כפינת קפה / תה / סוכר. הוא יחסוך מקום בארון וישדרג את הנראות והאווירה של המטבח.

 

פינות

כדאי לנצל כל חלל בחכמה. מומלץ לבחור פרזול נח ונגיש ולסגור ממש כל פינה שיכולה לשמש כמקום אחסון. גם אם הפינה פחות נגישה, ישנם פתרונות פרזול מתקדמים שיאפשרו לכם ליהנות ממנה. ניתן לשים בין היתר מדפים נשלפים שיעניקו עוד מקום מבלי להעמיס על המרחב.

 

יצירת מקומות אחסון

פתרונות אחסון הם בסיס למטבח שכיף להיות בו. מומלץ למצוא פתרונות אחסון למכשירי חשמל, כלים, תבלינים וכל מה שצריך במטבח. לחשב כל מה שאמור להיות בחלל הקטן ולחשוב על הפונקציונליות והניצול הנכון למטבח. (כמו ארון צר למטאטא ועוד) וכך המטבח יהיה נח לשימוש וייראה נפלא.

 

סדר

ככל שהמקום מוגבל יותר כך יש חשיבות גדולה יותר לשמירה על הסדר. קשה להתנהל במטבח בו מכשירי החשמל על השיש, הכיור עמוס כלים ולחומרי הבישול אין מקום מוגדר. לכן חשוב לשמור על הסדר וליצור פתרונות שיעזרו להתמיד בכך. (יצירת מזווה קטן מחוץ למטבח, אחסון כלי אירוח במקום אחר בבית ועוד). נצלו את היצירתיות שלכם כדי להגדיל את שטח האחסון וליהנות מסדר ותפקוד יעיל יותר במטבח.

 

אז מהי הדרך היעילה לניצול מקום במטבח הקטן?

לסיכום, מטבח קטן הינו נתן קיים בבתים רבים. כדי למקסם את השימוש והשהות בו מומלץ לתכנן אותו נכון, לשלב בו ארונות עליונים ופונקציות נשלפות ומתקפלות, לנצל קירות פנויים ופינות, ליצור מקומות אחסון ולשמור על סדר. כך תוכלו ליהנות ממטבח קטן אבל מושלם!

כיסאות בר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *