ישנן דרכים ושיטות להתמודד עם חרדת נטישה, לעיתים יהיה מומלץ לעבור את התהליך בליווי פסיכולוגי. חרדים שיינטשו אתכם? אתם מוזמנים להכיר שיטות להתמודדות עם אחת החרדות שמאיימת על לא מעט אנשים.

אנשים סובלים מחרדות. זה מאז ומתמיד היה ככה, זה תמיד יהיה ככה ועלינו להתמודד עם העובדה הזאת. בעוד שכשאנחנו הולכים ברחוב אנחנו רואים אנשים אחרים וחושבים שאצלם "הכול בסדר", בפועל המציאות היא קצת אחרת. גם אם אנשים  נראים לכם 100% ומחויכים, דעו לכם שתחת פני השטח קיימים עולמות אחרים לחלוטין. אז איך מתמודדים עם חרדת נטישה אצל ילדים כיום?

 

טיפול פסיכולוגי עבור חרדת נטישה: מה הן השיטות לטיפול?

בעוד שחלק מהאנשים סובלים מחרדת גבהים או חרדה מפני ג'וקים, חלק מהאנשים סובל מהפרעה הנקראת חרדת נטישה. ואנחנו לא סתם משתמשים במילה "הפרעה". נכון, על פי ספר ה-DSM לא מדובר בהפרעה אלא בחרדה, אבל אין ספק שאם לא מטפלים בחרדה הזאת, היא יכולה להיהפך לאלמנט שמפריע להתנהלות השגרתית של כל אחד מאיתנו.

וזו הסיבה שאנחנו משתמשים במילה "הפרעה". חשוב להבין, אם לא תטפלו בחרדת הנטישה שלכם, סביר להניח למשל שהיא מאוד תקשה עליכם לנהל זוגיות ומערכות יחסים עם אנשים אחרים. כשאנשים בטוחים שכל רגע עומדים לעזוב אותם ולנטוש אותם, האווירה לעולם לא תהיה נעימה במערכת הזוגית.

 

כיצד ניתן להתמודד עם חרדת הנטישה שלי?

דרכים להתמודד עם חרדת נטישה? טיפולים קוגניטיביים בעיקר. באמצעות פסיכולוגיה קוגניטיבית ביהביוריסטית, ניתן לטפל בחרדת הנטישה עד כדי קבלת תוצאות לא רעות בכלל. התהליך כולל למידה והבנה שגם אם מישהו נוטש אתכם, זה לא אומר שזהו סוף העולם.

במקרים רבים, חרדת הנטישה מתבססת ויושבת על איזושהי טראומת ילדות ישנה, שבדרך כלל כבר לא רלוונטית בבגרותם של אנשים. במילים אחרות, חשוב להבין כי אנשים לפעמים מתנהלים בגלל כל מיני טראומות ילדות, טראומות שבבגרותם כבר לא אמורות להוות גורם מפריע. אגב, פרויד היה מקשר את חרדת הנטישה לגורמים עתיקי יומין, לפעמים אפילו עד כדי חוויית הנטישה שהילד חווה כאשר הוא מנותק משד ההנקה של האם. מי צודק ומי לא? כל פסיכולוג ושיטותיו.

 

התמודדות עם פחד מנטישה

בכל מקרה, בין אם אתם חסידי פרויד או אוהדי גישות פסיכולוגיות אחרות, הטיפול בחרדת הנטישה בדרך כלל יהיה זהה והוא יהיה טיפול קוגניטיבי. חשוב להבין, אם רוצים למשל לטפל בפחד גבהים, אפשר לחשוף את האדם בהדרגתיות לגבהים שונים.

כשמדברים על חרדת נטישה, לא ניתן לחשוף את המטופל לסיטואציות של נטישה. לכן, הטיפול יהיה דינמי ויכלול שיחות רבות והבנת מקור החרדה. לאחר זמן-מה (משתנה ממקרה למקרה), יהיה ניתן להרגיש בהבדלים ניכרים בתחושתו של המטופל. צריכים ייעוץ נוסף? אל תתפשרו על בריאותכם הנפשית והרגשית, בעזרת טיפולים ניתן להתמודד עם מה שמפריע לכם: להינטש.

חלק בפזל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *