תחולת חובת דיווח הייחודית והרחבה של רשות המיסים בארה"ב, כוללת תחתיה גם אזרחים ובעלי הכנסה שמקורה בארה"ב שכלל אינם מתגוררים בארה"ב. לאור הפעילות הנמרצת של רשות המיסים האמריקאית לאתר את החייבים במס, כדאי בהחלט להכיר ולדעת איך מכינים דוח מס לרשויות המס בארצות הברית

 

חובת הדיווח בארה"ב

תחולת חובת הדיווח הרחבה והייחודית לארה"ב, כוללת גם אזרחים ובעלי הכנסה שמקורה בארה"ב, גם אם הם לא מתגוררים באחת ממדינות ארה"ב ומעמידה אנשים רבים תחת עיניה הבוחנות של רשות המיסים האמריקאית.

נקדים ונאמר כי, חובת הדיווח לרשות המיסים אינה אומרת בהכרח כי קיימת גם חובת תשלום לרשות המיסים ויחד עם זאת, רשות המיסים מייחסת חשיבות רבה לדיווח מהימן ובזמנים הקבועים בחוק, כך שחריגות ואי דיוקים עלולים בהחלט לגרור קנסות ועונשים שונים.

 

האם אתם חייבים במס?

ראינו אם כן כי חובת הדיווח הנרחבת נבדלת מחובת התשלום, כאשר את הדיווחים יש להגיש לרשות המיסים באמצעות טפסים ייעודיים – טופס 1040 לבעלי אזרחות אמריקאית וטופס NR1040 לאזרחים זרים בעלי מקורות הכנסה שמקורם בארה"ב.

את הטפסים הללו יש להגיש במועדים הקבועים בחוק: טופס 1040 עד לתאריך 15.4 לשנת המס וטופס NR1040 עד לתאריך 15.6 לשנת המס. טפסים אלו יקבעו בסופו של דבר את חובת תשלום המס שלכם ולכן, חשוב למלא אותם בצורה נכונה ומדויקת.

 

איך מכינים דוח מס?

דיני המיסוי נחשבים מאז ומעולם לדינים סבוכים, על אחת כמה וכמה כשמדובר בדיני מיסוי של מדינה זרה ולכן, ההמלצה הרווחת היא למלא את הטפסים הללו עם חברה מקצועית ומנוסה. יחד עם זאת, ריכזנו עבורכם מספר דגשים עיקריים להכנת דוח מס לרשויות המס בארה"ב – כך תגישו דוח מיסים לארה"ב:

  • טופס 1040

בטופס זה תידרשו למלא באופן מפורט פרטים הנוגעים למקורות ההכנסה שלכם – שכר עבודה, דיבידנדים, ריביות, קצבאות ביטוח לאומי, פנסיה ועוד. בדו"ח זה ניתן לדרוש גם החזרי מס בגין ילדים, החזרי שכר לימוד לתואר ראשון ועוד.

  • טופס NR1040

בטופס זה, המיועד לאזרחים זרים כאמור, יש למלא פרטים הנוגעים להכנסות שמקורן בארה"ב בלבד, כאשר הזיהוי מול רשויות המס מתבצע באמצעות מספר זיהוי אמריקאי שהופק לכם.

 

אילו עוד טפסים כדאי להכיר?

ראינו אם כן כי, טפסי הדיווח העיקריים הם 1040 ו – NR1040, כאשר קיימים מספר טפסים נוספים שכדאי להכיר, כמו טופס FBAR המיועד לדיווח של אזרחים אמריקאים בעלי חשבונות פיננסיים זרים וטופס W – 7  המיועד להנפקת מספר זיהוי אמריקאי לאזרחים זרים בעלי פעילות פיננסית בארה"ב.

ריבוי הטפסים, החשיבות של מילוי נכון ומדויק שלהם והגשתם בזמן, יחד עם העובדה כי אי דיווח מדויק עלול לגרור סנקציות ועונשים, מחייבים הבנה מעמיקה וסיוע של חברה מקצועית, המסתייעת בשירותיהם של רואי חשבון מומחים בדיני המיסוי בארה"ב.

 

לסיכום

הכנת דוח מיסים לרשות המיסים בארה"ב מחייבת הבנה מעמיקה בדיני המיסוי הייחודיים של ארה"ב, כאשר טפסי הדיווח העיקריים הם 1040 לאזרחי ארה"ב ו – NR1040 למשקיעים זרים. כך או כך, במידה וקיימת לכם חובת הדיווח לרשויות המס, מומלץ להתייעץ בהקדם עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

דוח מס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *