בחירת ארונות בגדים לחדר השינה נעשית בין ארונות הזזה לארונות פתיחה. הבחירה מותאמת לצרכים של בני הבית ולגודל חדר השינה. יחד עם זאת ישנם כאלו הבוחרים בארונות פתיחה מתוך הרגל. השאלה היא האם ארון פתיחה הוא המתאים לחדר השינה והאם הוא מתאים גם לחדרים אחרים בבית – את זה נבדוק במאמר הבא.

 

מדוע רבים בוחרים בארון פתיחה?

ארונות פתיחה הם ארונות בגדים עם דלתות הנפתחות באמצעות ציריות כלפי חוץ לכיוון חלל החדר ומכילים בתוכם תאי אחסון, מגרות ומקום לתלייה על פי הצורך. מאחר ומדובר בטכניקה ותיקה אנשים רבים התרגלו עוד מהילדות לארונות מסוג זה ומוצאים שהם נוחים ופרקטיים. הבעיה מתחילה כאשר עוברים דירה וחלל חדר השינה קטן יותר. אז ארונות הפתיחה מהווים מטרד כי אין מקום לנוע בחדר ונהיה צפוף יותר כשהדלתות פתוחות ורוצים לבחור מה ללבוש.

 

האם ארון פתיחה הוא המתאים לחדר שינה?

לא חייבים לבחור ארון פתיחה לחדר השינה בייחוד אם החלל קטן. ניתן לבחור ארון עם דלתות הזזה וכך להתנהל יותר בקלות ובנוחות בחדר ולהרגיש פחות צפוף. ארון עם דלתות הזזה הוא ארון שהדלתות שלו נעות על מסילה מלמטה ומסילה מלמעלה ללא חריקות ובקלילות רבה. גם בתוכו ניתן להתאים תאי אחסון ותלייה כמו כוורות, מגרות ומדפים בהתאם לצורך.

 

האם ארון פתיחה תמיד יתאים לחדר שינה?

התשובה היא לא בהכרח. כלומר, ניתן גם להכניס ארונות פתיחה למחסן השירות ובתוכם לשים חומרי ניקוי וחומרים לכביסה. בדרך כלל ארון עם 2-3 דלתות פתיחה יתאים לצורך זה. בנוסף, ניתן למקם ארון פתיחה גם במחסן ולהכניס אליו את כלי העבודה, הגינון, ציוד למחנאות ועוד כך שהכל יהיה מתוקתק ומסודר.

גם הממ"ד הוא מקום אידאלי לארון פתיחה כיוון שניתן לאחסן בו את הציוד החורפי כמו שמיכות פוך, צמר ועוד או בגדי חורף ולהחליף בהתאמה עם בגדי הקיץ. לאחרונה גם מודרני לרכוש ארון פתיחה 2 דלתות למזווה ואפילו ארון פתיחה המתלבש בנישה של המעבר בין הסלון לחדרי השינה ולתלות בו מעילים, מטריות וכד'.

 

למה צריך לשים לב כשרוכשים ארון פתיחה?

מאחר ואת ארונות הפתיחה מייצרים מחומרי גלם שונים כמו עץ מלא, מלמין או סנדוויץ' והציפויים שלהם שונים, צריך לבחור בחומר איכותי ודחוס יותר. כך העמידות של הארונות תהיה לאורך זמן. בנוסף, הארונות צריכים להיות קלים לניקוי כאשר הדלתות שלהם עשויות מציפוי פורמייקה או פורניר שיותר קלים לניקוי. כמו כן, הדלתות צריכות להיפתח בקלות ולהיות בעלות צירים תקינים וכך גם המסילות של הארונות הן מבחינת האיכות והן מבחינת הניקוי.

 

הגודל הוא הקבוע

לסיכום, גודל הארונות הוא זה שיקבע את מידת הנוחות בהתאם לגודל החדר ולצרכים שלכם. למרות זאת, אל תתפשרו על המחיר, הצבע, העיצוב והאיכות.

חדר שינה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *