מצאתם את דירת החלומות שלכם ועכשיו אתם רוצים משכנתא אבל מרגישים שאין לכם את הכלים הנדרשים ללקיחת המשכנתא. ובכן, אתם לא לבד. צעירים רבים המעוניינים לקחת משכנתא מרגישים מעט אבודים בתחום מורכב זה ולא יודעים לאן לפנות לקבלת מידע מהימן. כדי לסייע לכם להבין מי יוכל לעזור לכם והיכן תוכלו למצוא מידע, ריכזנו עבורכם את כל הכלים החשובים העומדים לרשותכם בעת לקיחת משכנתא.

 

התחילו בקריאת מידע ברשת

היות ולקיחת משכנתא היא נושא מורכב אשר יש לא מעט ללמוד עליו, הכלי הראשון שתוכלו להשתמש בו הוא הרשת. תוכלו למצוא ברשת מידע רב בנושא משכנתאות ומסלולי משכנתא, וכן תוכלו למצוא גם על כלים נוספים העומדים לרשותכם. ככל שתקראו יותר ותדעו יותר, כך יהיה לכם קל יותר. קחו בחשבון כי לא תמיד המידע ברשת יהיה מהימן ולכן כדאי לבדוק את מקור הכתבה ומי עומד מאחוריה.

 

גם מידע מבנק ישראל יוכל לעזור

המידע המהימן ביותר לגבי משכנתא שתוכלו למצוא ברשת הוא מידע מבנק ישראל. כחלק מתפקידו, בנק ישראל מטיל רגולציות שונות לגבי לקיחת משכנתא, בעיקר על מסלולי משכנתא והון עצמי ראשוני למשכנתא. את כלל המידע לגבי הרגולציות תוכלו למצוא באתר בנק ישראל באופן נגיש, אך קחו בחשבון כי מדובר במידע הנוגע רק לרגולציות ושינויים של בנק ישראל.

 

יועץ משכנתאות – הכלי החשוב ביותר שלכם

הכלי החשוב והיעיל ביותר עבורכם ללקיחת משכנתא הוא יועץ משכנתאות מקצועי. יועץ משכנתאות ידע להסביר לכם על מסלולי המשכנתא המוצעים לכם, ידע לבחור את הבנק שמציע את העסקה המשתלמת ביותר, ייצור את תמהיל המשכנתא החסכוני ביותר, יקיים משא ומתן מול הבנק שלכם על התנאים שלכם וכן ילווה אתכם לאורך כל התהליך.

 

תוכלו לשאול את הבנקים השונים

כלי נוסף שיכול לעזור לכם הוא הבנקים. אומנם מדובר בגופים בעלי אינטרס שינסו למכור לכם תנאי הלוואה לפי התנאים שלהם, אך בסופו של דבר הם אלו שיתנו לכם את המשכנתא ולכן הם ידעו הכי טוב. התיעצו עם בנקאי שאתם סומכים עליו לגבי מסלולי משכנתא אפשריים, ובקשו לבדוק לפי מצבכם הכלכלי מה הכי יתאים לכם.

 

התייעצו עם בעלי ידע ועניין בתחום

ישנם לא מעט אנשים בעלי ניסיון וידע בתחום המשכנתאות אשר אינם יועצי משכנתא רשמיים. תוכלו להיעזר בהם ככלי ללקיחת משכנתא ושלאול אותם על אנשי מקצוע מומלצים שייעצו לכם בלקיחת ההלוואה. הניסיון שלהם עם המשכנתא אומנם אישי אך הוא יכול לעזור לכם לא מעט בקבלת ההחלטה ובהבנת האפשרויות הקיימות.

 

לסיכום,  עומדים לרשותכם כלים רבים ללקיחת משכנתא

אומנם מדובר בנושא מורכב, אך עומדים לרשותכם כלים רבים ללקיחת משכנתא, כשהמומלץ ביותר הוא יועץ משכנתא מקצועי. זכרו – ככל שתדעו יותר כך תקבלו החלטה נכונה יותר.

בית ביד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *