אחת הסיבות שגורמות לאנשים רבים לחשוש מהדברה היא המצאות החומרים הכימיים שפועלים לחסל את המזיקים ועלולים לגרום לפגיעה בסביבה. גם הדברה ירוקה מכילה בין היתר חומרים רעילים שהרי בלעדיהם לא יהיה פתרון אמיתי לבעיה.

המשרד להגנת הסביבה קובע בהנחיותיו אילו חומרים מותרים לשימוש וכל מדביר מקצועי מחוייב להצמד להנחיות אלו. קוברה הדברות הינם מדבירים מוסמכים מטעם המשרד להגנת הסביבה ומתמחים בהדברה ירוקה אשר מצמצמת את נזקי ההדברה לסביבה.

 

הדברה וכימיה

כאשר אנו נזקקים לטפל בבעיית מזיקים קשה הפוגעת בחקלאות ובאיכות החיים של הדיירים, יש צורך בהדברה. מזיקים יכולים להיות תיקנים, מכרסמים, פרעושים וקרציות אשר מזיקים לאדם ולחיה ופוגעים בבריאות ובתברואה.

הדברת מזיקים אינה דבר נעים, ולעיתים רבות כוללת פיזור רעלים על מנת לטפל בבעיה. גם הדברה ירוקה אינה נטולת רעלים כלל, אלא נעזרת אך ורק בחומרים אשר אושרו לשימוש על ידי המשרד להגנת הסביבה ונבדקו ונמצאו כמזיקים פחות, מתפרקים מהר יותר ואינם פוגעים בשרשרת המזון בטבע.

הדברת מזיקים

אילו חומרים כימיים נמצאים בחומרי ההדברה?

במדינת ישראל מתעדכנים מדי פעם רשימת החומרים הכימיים המותרים לשימוש וכל מדביר מקצועי מקבל מידע והוראות כיצד להשתמש בחומר בצורה מקצועית. לרוב החומרים הינם נגזרת מזיקה הרבה פחות של ה- DDT הידוע לשמצה כמדביר חסר רחמים ויעיל במיוחד במחיקת אוכלוסיות שלמות של מזיקים ביחד עם כל שרשרת המזון שמעליהם.

עופות דורסים שמחפשים ארוחה קלה, תנים, שועלים וזאבים, אוכלי פגרים למיניהם נפגעים קשות מן הפגרים המורעלים ולכן יש צורך לקטוע את שרשרת ההרעלה על ידי שימוש בחומרים שהוכחו כמזיקים פחות לסביבה.

 

הסכנה שבחומרים כימיים

מעבר לפגיעה האפשרית בטבע, החומרים הרעילים עלולים לחדור לתוך המזון שאנו אוכלים, למי השתיה שלנו ולאדמה. לכן המשרד להגנת הסביבה מחפש כל העת דרכים טובות יותר ומועילות כדי מצד אחד לספק הגנה לשדות חקלאיים מפני מזיקים ולאיזורי המגורים מפני מטרידים, אך בסופו של דבר עדיין מדובר ברעל במינונים מאד מאד נמוכים אשר בשימוש בלתי אחראי ובלתי מבוקר עלולים לפגוע ביקר לכם ביותר, בכם ובמשפחתיכם או בחיות המחמד שלכם. לכן חשוב תמיד לקחת מדביר מקצועי, אמין ומיומן אשר נושא בכל ההיתרים והאישורים מהמשרד להגנת הסביבה.

הדברת מזיקים

הדברה ביולוגית

הדברה ביולוגית הינה אחת מן השיטות הנפוצות בארץ ובעולם לחסל מזיקים ומטרידים שונים באמצעות הטורפים הטבעיים שלהם. בשדות ובמטעים לעיתים תוכלו לראות קינים מלאכותיים של ינשופים וליליות המוזמנות להתגורר בהם ולחסל אגב כך את מאגרי המכרסמים המזיקים לחקלאות. בבית אתם יכולים לגדל חתול או שניים שיצודו עבורכם עכברים וג'וקים, אך הקפידו לטפל בהם בטיפול מונע נגד פרעושים וקרציות.

 

קוברה הדברות – מקצועיות מעל הכל

קוברה הדברות הינה חברת הדברות יעילה ומקצועית בעלת כל ההסמכות והאישורים להדברה יעילה ובטוחה.

הדברת מזיקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *