בעידן המודרני שבו אנחנו חיים רבים מדברים על דיכאון. למעשה, אם ננסה לעשות השוואה בין השיח שהיה קיים בנושא הזה ובין השיח סביב העניין היום, אנחנו נראה שהיום הדברים הרבה יותר פתוחים.

היום ברור שיותר ויותר אנשים סובלים מדיכאון ולכן קיימים גם לא מעט טיפולים יעילים. איך מזהים את המצב הזה ומה עושים? המידע נמצא במאמר שלפניכם.

 

אצל כל אדם הדיכאון בא לידי ביטוי בצורה אחרת

אומנם זה נכון שכאשר מדברים על תסמיני דיכאון מדברים על לא מעט דברים שחוזרים על עצמם אצל הרבה אנשים, כמו למשל: רמת אנרגיה ירודה ועייפות תמידית, אך בפועל, אנחנו רואים שאצל כל אחד זה יכול להיראות קצת אחרת.

למשל, יש אנשים שאצלם הדיכאון יבוא לידי ביטוי גם בכך שהם לא יצליחו לתפקד בחיי היומיום בעבודה ויש אנשים שיעשו הכול כדי להתרחק מחברתם של אנשים אחרים. לכן בהחלט ניתן לומר שכל אדם מראה תסמיני דיכאון אחרים ולכן צריך לשפוט את השינוי האישי שכל אדם עובר ביחס לעצמו.

 

האם דיכאון מוביל למחלות נוספות?

זו עוד שאלה שכמעט תמיד חוזרת על עצמה, ולמען האמת, התשובה לכך יכולה להיות בהחלט כן. אומנם בדרך כלל אנחנו מקשרים דיכאון עם כאבי ראש או מעייפות כרונית, אך מחקרים רבים מצביעים על כך שיש קשר בין דיכאון ובין מחלות שונות כמו השמנת יתר, מחלות לב מסוגים שונים, סוכרת ואפילו סרטן.

האמירה שיש קשר בין המצב הנפשי שלנו ובין המצב הפיזי כנראה נכונה, שכן היום אנחנו רואים שהדברים באים לידי ביטוי גם ברמה הפיזית ובכאבים שונים שמהם אדם בדיכאון עלול לסבול. בנוסף, גם תופעות כמו כאבי גב ואף מצבים שבהם הכול כואב יותר, כלומר ישנה ירידה בסיבולת הכאב, יכולים להעיד על דיכאון.

 

מה עושים?

נדמה לכם שאחד מבני המשפחה שלכם סובל מדיכאון? אתם חושבים שאולי אתם בעצמכם סובלים מהעניין הזה? כדאי שתדעו שאתם לא לבד.

כפי שכבר צוין לעיל, אחוזים משמעותיים מהאוכלוסייה סובלים מדיכאון ברמות שונות ולכן נשאלת השאלה: מה באמת כדאי לעשות במצב כזה? יש מצבים של דיכאון קל שבהם אפילו התמדה בפעילות גופנית או שינוי בהרגלי האכילה יכולים לסייע, אך לא תמיד זה המצב.

יש מצבים שבהם אפילו שיחות קבועות עם פסיכולוג לא תוכלנה לעזור, ולכן במצבים כאלה יש לשקול טיפולים נוספים. יש היום אינספור כדורים פסיכיאטריים שונים שיכולים לסייע ולשפר את המצב, כך שאם אתם סובלים מדיכאון, כדאי להגיב ולעשות משהו בנידון.

זה נכון שלא נעים להודות במצב הזה ולא קל להשלים איתו, אך מצד שני, להתעלם זה אומר בדרך כלל להחמיר את המצב. לכן אנחנו ממליצים לכם לפנות כמה שיותר מהר לקבלת עזרה, כי גם אתם, כמו רבים אחרים, יכולים לצאת מזה.

בחורה בדיכאון יושבת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *