שיפוץ חדר האמבטיה כולל לעיתים קרובות החלפה של מקלחון, שלא לדבר על בניית בית חדש.

אבל רגע לפני שהולכים לחנות להזמין מקלחון חדש, מה חשוב לדעת, כדי להבטיח שהמקלחון יהיה בטיחותי, יפה, עמיד ומותאם לחדר הרחצה?

 

בטיחות לפני הכל – זכוכית שעומדת בתקן

הזכוכית למקלחון שלכם יכולה להיות מעוצבת, אטומה, או שקופה, עם עיטורי פרחים, או פסי מתכת, אבל היא חייבת להיות מחוסמת או רבודה – כדי לצמצם למינימום את הסיכוי לשבירה וכדי שאם היא בכל זאת תישבר, היא לא תתנפץ לרסיסים חדים ומסוכנים, כי הרסיסים ישארו דבוקים למשטח.

כך, גם במקרה הלא סביר של זכוכית שבורה, הסיכוי לפגיעה במתרחצים יהיה מינימלי.

יחד עם זאת, גם אם תקנו מקלחון סופר – בטיחותי, חשוב להקפיד לבחור בעל מקצוע אמין ומקצועי שיבצע התקנה בטיחותית וטובה, כדי להבטיח חווית רחצה חיובית ועמידות לטווח ארוך.

 

התאמה אישית, או מקלחון מוכן? כל סוגי המקלחונים

התאמה של המקלחון לחדר הרחצה היא קריטית כדי להבטיח שתהיה לכם חוויה נעימה ומפנקת של שימוש במקלחון ובשאר הפונקציות של חדר הרחצה.

התאמה נכונה של המקלחון לחדר הרחצה תאפשר לכם ניצול מקסימלי ואופטימלי של השטח, מרחב מספיק לרחצה ולשימושים האחרים בחלל וגם תשאיר קצת מקום לדקורציה.

אז איזה מקלחון מתאים לחדר הרחצה שלכם – פינתי? ישר? עגול?

אין ספק שהתאמה אופטימלית של המקלחון לחלל תיעשה על הצד הטוב ביותר על ידי אנשי מקצוע מהתחום, אז אם יש לכם התלבטות, התייעצו עם בעלי מקצוע מומלצים.

לעיצוב מקלחונים בהתאמה אישית לחצו כאן.

 

בחירת דלתות מקלחון – דלת כנף או דלת הזזה

בדומה לבחירת העיצוב המתאים למקלחון, גם בחירת סוג הדלת תלויה לפני הכל בתנאי החלל – אם חדר הרחצה קטן וצפוף, ייתכן שעדיף לבחור במקלחון עם דלת הזזה, שלא תתפוס מקום נוסף בחלל הקטן מלכתחילה.

מנגד, כדאי לזכור שיותר קל ונוח לנקות דלת כנף ויש גם מקלחונים עם דלתות כנף שנפתחות כלפי פנים ולכן לא תופסות מקום בחלל החדר. בנוסף, מקלחון עם דלת כנף הוא לרוב זול יותר ואם אתם מעוניינים במקלחון עם דלת הזזה, מומלץ להזמין אותו בהזמנה אישית ולא מן המוכן, כדי להבטיח איכות ועמידות לטווח ארוך.

 

רצפת המקלחון – שיפוע או אגנית

ניקוז המים במקלחון הוא עניין חשוב לא פחות מכל נושא אחר, מפני שיש לו השפעה ישירה על איכות החיים שלכם ועל ההנאה מהשימוש במתקן.

אפשר לרצף את המקלחון בשיפוע לכיוון פתח הניקוז, או להשתמש באגנית, שהיא כמו כיור המונח על רצפת המקלחון ומונע גלישה של המים החוצה.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי אגנית מקטינה את שטח המקלחון ואינה מאפשרת לגרוף את המים בעזרת מגב.

 

לסיכום

בחירה נכונה של מקלחון תלויה בפרמטרים שהוזכרו מעלה, שהצמדות אליהם יכולה להבטיח לכם חווית רחצה מהנה, נעימה, אסתטית והכי חשוב – בטיחותית.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *