אתם רוצים להתחיל לרוץ אבל לא יודעים בעצם מאיפה להתחיל?

קניה של נעלי ריצה היא בדרך כלל השלב הראשוני של כל רץ מתחיל.

העניין הוא, שלא תמיד אנחנו יודעים מה איך לבחור נעל ריצה.

 

אספנו עבורכם את העניינים שחשוב לבדוק לפני שאתם רצים לקנות נעלי ריצה:

  1. לא להקשיב לעצות של אחרים

נכון שאתם מכירים חבר או קרוב משפחה שרץ כבר שנים. תכננתם לשאול אותו לגבי הנעליים שהוא רץ איתן או שאולי כבר הספקתם לברר. אנחנו כאן כדי להגיד לכם שלא כל מה שנוח למישהו אחר יהיה נוח לכם.

לכל אחד יש מבנה שונה של כף הרגל. יכול להיות שמישהו ימליץ לכם על הנעל הכי טובה בעיניו, אבל היא לא תתאים למבנה כף הרגל שלכם.

 

  1. תבדקו נעליים אורתופדיות

לפעמים, כשאנחנו שומעים נעליים אורתופדיות, אנחנו חושבים על נעליים של מבוגרים.
דעו לכם, שבתחום הריצה, חשוב לבחור נעלי ריצה אורטופדיות. כאלה שתוכלו לרוץ איתם בביטחון. כאשר אתם בוחרים בנעליים אורתופדיות, אתם יכולים להיות בטוחים שהן עברו מגוון רב של ניסויים שבדקו את ההשפעה של הריצה על שאר חלקי הגוף. אתם יכולים להיות בטוחים שהן המתאימות ביותר לריצה.
ידוע הרי שבזמן ריצה, כל משקל הגוף עובר מרגל אחת אל השנייה. מדובר במעמסה לא פשוטה.
כפות הרגליים שלכם צריכות להעביר את המשקל באופן שווה, הברכיים צריכות לבלום את הזעזועים בכל פעם. אלו מצבים שמעמידים את הגוף שלכם בסיכון גבוה להיפצע פציעות ספורטיביות. הכוונה לפציעות שמשפיעות בעיקר על השרירים.
אם אתם רוצים להימנע מפציעות אלו, חשוב שתבררו בחנויות בהם תבדקו נעליים, שמדובר בדגמים אורתופדיים.

 

  1. תמדדו כמה שיותר דגמים

מדידה לא עולה כסף. אמנם סביר להניח שאתם תקדישו לזה זמן רב, אבל זה ישתלם לכם בסוף. עדיף להשקיע זמן רב בחיפוש נעליים טובות מאשר לקנות זוג נעליים בסכום גבוה מאוד ולגלות בסופו של דבר שהן לא מתאימות לכם. שהן גורמות לכם לכאבים או שהן לא יושבות עליכן טוב, לא חסרות סיבות.

 

  1. תבדקו היטב את המידה

לפעמים יש הבדלים בין המידות בחברות שונות של נעליים. אם מדדתם נעל במידה שלכם והיא מרגישה לכם לא נוחה, גדולה או קטנה מידי, תבדקו מידה אחרת. אל תיתפסו למידה הקבועה שלכם, תזכרו שהיא עשויה להשתנות.
קחו מאתנו עצה ששווה זהב- אם המוכרים מייעצים לכם שהנעל תתרחב בהמשך, אל תקשיבו לשטות הזו.
הנעל שאתם קונים צריכה להישאר כפי שהיא מרגע המדידה והלאה.

עכשיו יש בידכם את כל הנחוץ בשביל לקנות נעל ריצה, כל שנותר לכם זה ללכת (לא לרוץ, עדיין אין לכם את הנעליים המושלמות לריצה) לחנות ולבחור את הדגם שמתאים לכם. ריצה נעימה!

איש רץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *