התודעה השלילית ותמציות האבנגורי – חלק ב’

אימון והחלמה

הבראה – התודעה השלילית היא אויב לשכל הבריא על המאמן ועל המתאמן לשכלל את כושרי השכל הישר ולחזק את ההיגיון שרק הוא בסופו של דבר ימגר את התודעה השלילית. תמציות שמחזקות ומאזנות את הכשרים השכליים יועילו במהלך הטיפול. התמציות נגד התודעה השלילית ידרשו לתהליך ושני הצדדים המטפל והמטופל המאמן והמתאמן יזדקקו להן.

חמלה, סבלנות והתמדה הם הכלים הנוספים שידרשו ובכול שלב מהתהליך נדרש להם ופעמים רבות לא ימצאו.

כדי לעקוב אחר התודעה השלילית מומלץ לרשום את הקול הפנימי:

“הוא (המטפל) רוצה להשתלט עליך, אל תאמין לו, הכול אחיזת עיניים, כול מה שמעניין אותו זה כסף, אולי הגוף שלך או הקשרים החברתיים שלך מושכים אותו, אל תתפתה…”.

אתה קורא את הטקסט ביחד עם המטופל וכבר בהתחלה אתה נדרש לתמצית, לחמלה, לסובלנות ולהתמדה. זכור: תופעות המחלה: רגשי אשם, חוסר אונים, ספקות, שלילת עונג, שלילת סיוע והשתעבדות לפעילות גופנית.

“אחרתה לפגישה, אתה רואה, אתה תמיד מאחר, אתה הרי יודע שזה לא ילך, זה לא יכול ללכת, כבר ניסית כול כך הרבה דרכים והכול נכשל, אתה כשלון אבל הפסיכי הזה עדין לא יודע את זה. הוא ידע את כול האמת עליך בקרוב ואז יהיה לך רק עוד שונא, למה לך. זה פשוט לא הולך וותר כבר…”.

הטקסט קשה טפל בו. שים לב והראה למתאמן את נקודת ההכללה. זו פעם ראשונה שאחרתה. מעולם לא קבענו שאסור לך לאחר, מדוע אתה מתייחס לאיחור כאל כלל מכללי העבודה שלנו. בכלל לא קבענו שום כלל. והינה אתה מכליל מחוקק וקובע נהלים.

מותר לאחר, מותר להיכשל, מותר להתנהג כילד קטן חסר אחריות, אבל צריך להביא טקסט של הקול הפנימי ואת זה אנחנו עושים. אתה רואה שהתודעה השלילית שוב כאן, אתה רואה כמה היא משקרת. אנחנו נצליח להתגבר עליה. כי לנו יש טקסט ואנחנו יכולים לשוב ולבחון אותו ולזהות אותה.

הטקסט של התודעה השלילי מגמתי תמיד יכשיל, ייתפס לדבר שולי, חד פעמי ויהפוך אותו לכלל. שיטה דומה נהוגה בפוליטיקה ספין לתפוס דבר מה זניח ולסובב את השיחה אליו על-מנת לברוח מהמבוכה גם כאן שימוש בתודעה השלילית והיא קרובה יותר לתודעה הכוזבת של מרקס.

לאורך כול התהליך יש להשתמש בשיחה, כתיבה וחשיפת הקול הפנימי של התודעה השלילית. זכרו הקול הפנימי של התודעה השלילית שולט ב”אני” החולה רק כשהוא נמצא באפלה, בצורת שד החיי בתוך ה”אני” – בצורת מחשבות טורדניות, פנטזיות והרהורים בהקיץ. במקרים קיצוניים הוא שולט ב”אני” העובר טרנס ודומה למי שהתנתק מהמציאות- בשלב טראנס אי אפשר לגלות את קולה של התודעה השלילית – קולה יתגלה רק לאחר הטראנס. בכול המקרים כשהקול של התודעה השלילית מוצא החוצה אין לו אותו הכוח על חיי ה”אני” למעשה כוחו מתבטל.

הערה: אשר למצב טראנס או להיסטריה שלופתת את החולה ומעצימה את התודעה השלילית ב”אני” לשיא. יש ללפות את האני חזק, לאחוז בו, לנענע אותו, לדבר אליו – לעודד אותו – להסיט את דעתו ומרגע שריסי העין שלו יתחילו לרפרף – הוא מתחיל לחזור להכרה. רצוי ליידעו בהצהרה: “הריסים שלך החלו לרפרף, אתה חוזר להכרה – הטראנס עומד לעבור, אתה מתחיל לראות את החדר, אותי”… לאחר מכן יש להישאר איתו לפחות שעתיים. לאפשר לו לבכות, להתפרק ולברר לגבי הטקסט שהושמע. על המאמן והמטפל להכין עצמו לטקסט מזעזע במיוחד.

השלב השני באימון

שני היסודות – השלב השני מכונה שלב שני היסודות שמקנים ביטחון אישי בחיי ה”אני” ושהתודעה השלילית לוחמת נגדם. לאחר שזיהינו את קולה של התודעה השלילית, פונים לזיהוי נוסף ואבחנה בין קול הרצון העמיתי וקולה של התודעה השלילית. שני היסודות הם:

1. יסודות חיוניים להמשך תקין של חיי ה”אני”: תא משפחתי, זוגיות, קרירה, לימודים… שתפקידם לייצב את חיי ה”אני”.
2. מטרות שה”אני” רוצה ליישם ולהשיג.
3. חוק עבודה ואימון לניפוץ התודעה השלילית: אין לגעת ואין להזיז ממסלול חיי האדם המתאמן לא את אחד או את שניים כול אחד משני יסודות החיים חיוני ליצירת ביטחון עצמי וייצוב חיי ה”אני”.

F. עלה לישראל בגיל 11. מאיזרביז’אן בגיל 8 עברה העיר בה התגורר רעידת אדמה אדירה. עם B. הוא התחתנה בשל אהבה ומאז נישואיו F. רק רצה להתגרש, לעבור לבית אחר. .F הייה אומלל כשהגיעה אלי.

היסוד החיוני לחייו הייה קרירה מוצלחת אשר גם אותה רצה לעזוב, הזוגיות עם B. שרצה, כאמור לעיל, לעזוב ודבר נוסף הוא העריץ את הפילוסוף שהעלה את הספק על נס ובשתי פגישותינו הראשונות לא פסק לדוש את רעיונותיו של דיקארט בדבר הספק. .F לא קשר קשרים טובים בעבודה, הוא דרש מושלמות מעצמו ודמויות הסמכות זכו אצלו לקיטוני ביקורת. הוא לא ידע ליצר מערכת של יחסי גומלין הדדיים בעבודה ושינה ארוכה ומיטיבה הייתה עבורו מצרך נדיר. F האמין ששינה היא בזבוז זמן שיש להימנע ממנו. .F הקפיד על 4 שעות שינה בלבד ביממה. ללא ספק התודעה השלילית כיכבה בחייו.

בשלב זיהוי התודעה השלילית לאור 2 היסודות, מצאנו שכול אותם דברים ש F. רצה לעזוב הם היסודות החיוניים להמשך תקין של חיי ה”אני” שלו. יסודות שמייצבים את חיי ה”אני”. התודעה השלילית לחמה בהם עם טקסטים שהחלו לבלבל את רצונותיו. כאשר .F החל מתכנן מסע עם .B לאירופה. הגענו לשלב 2 היסודות. התכנון היה קשה ומתיש. הוא נכרך באינספור מריבות. .F רצה לנסוע להולנד ו.B לצרפת… F. רצה לצאת בסוף השבוע. B. ביום חמישי. F. רצה לנסוע לשישה ימים B. לשמונה ימים…

נושא הנסיעה נבחן על-פי חוקי שני היסודות: אין לגעת או להזיז יסודות ומטרות בחיי ה”אני” שמיצבים את חייו ובונים לו ביטחון עצמי.

בחנו: 1. הזוגיות הייתה בעיננו אלמנט יסודי חיוני להמשך תקין של חיי ה”אני” של F. ומשזוהה ככזה בפגישות הקודמות בשל האהבה החזקה ש F. חש כלפי B. הזוגיות עברה ונכלל בחוק העבודה שאין לגעת בה. בשלב המלחמה מול התודעה השלילית אין לגעת בזוגיות – הזוגיות נמשכת, כך גם לגבי נער שרוצה לנתק קשרים עם הוריו, רקדן שרוצה לפרוש מהפקה ופוליטיקאי מהממשלה. הזוגיות של F. בהחלט תועשר אם ימומש רעיון הטיול לאירופה ויותר מכך אם הטיול יהיה טיול מוצלח ולכן התודעה השלילית מוצאת לעצמה רעיונות להכשיל את תכנון הטיול.

2. המטרה לנסוע למסע עם B. היא מטרה וגם בה על פי כלל שני היסודות אין לגעת. המטרה הותקפה ללא הרף על-ידי התודעה השלילית. וF. הגיע להחלטה לעזוב את תכנון המסע ולצאת מהבית. החלטה שבחינתה לאור כלל העבודה שנוגע בשני היסודות הגיע למסקנה שמקורה בשיבוש הרצון על-ידי התודעה השלילית…

בתוך תוכו ל.F לא היה אכפת אם הוא ייסע לצרפת. אחרי הכול הוא מאוד אוהב את צרפת. הבדלי הימים היו נושא קל לפתרון ויותר מכול הוא רצה לנסוע עם B.

לאחר הפגישה שנסבה על נושא שני היסודות יצא F. למסע עם B. מסע שגרם הרבה נחת לזוג.

יש לרשום בטבלה את הרצון שלנו ואת המטרה כשאנו מגיעים לשלב שני היסודות. להלן דיון על רצונו של רקדן לפרוש מלהקת באלט. ” אני רוצה לעזוב את להקת הבאלט בה אני חבר, כי יהיה לי כיף אם אחלץ מהזוועה שאני מרגיש בה כרגע”. הדוגמא הזו אופיינת ויכולה להיות מוצגת כ”אני רוצה לעזוב את המשפחה, את הלימודים או את המדינה”…

המשפט הראשון “אני רוצה לעזוב את להקת הבאלט בה אני חבר” נרשום בעמודה אחת ובקטגוריה השנייה – “יהיה לי כיף אם אחלץ מהזוועה שאני מרגיש בה כרגע”.

להלן קטע מתוך טבלת “שני היסודות” של רקדן שבא לברר אצלי אפשרות לפרוש מלהקת הריקוד שלו שלושה שבועות לפני מועד הופעת הבכורה.

אני רוצה לעזוב את להקת הבאלט בה אני חבר

יהיה לי כיף כי אחלץ מהזוועה שאני מרגיש בה כרגע

הלהקה הזו איומה

כשאעזוב את הלהקה יהיה לי שקט, אסע לשבוע לסיני.

אני בכלל לא רוצה להיות בה עוד רגע אחד

לא אראה את הכוריאוגרף הזה וזה כשלעצמו שווה הכול.

השיעורים בבקר דווקא טובים אבל החזרות איומות, מזעזעות ממש.

אני אוהב לרקוד יהיה לי המון זמן להתאמן לבד.

תמיד ידעתי שהכוריאוגרף הזה לא ייתן לי את התפקיד הראשי.

אזדקק אחרי זמן מה לכוריאוגרף, אזדקק לכוריאוגרף טוב

אני לא סובל את החברה האלו

הכוריאוגרף הזה הוא כוריאוגרף טוב, אולי בסוף אצטער שבגלל שלא קיבלתי תפקיד אחד פרשתי מהלהקה שכול כך נאבקתי להתקבל אליה.

יש לרשום מתחת לכול סעיף את העובדות הידועות שמאפשרות לנו לקבוע עם הרצון שלנו לעשות דבר זה או אחר נקשר לשני היסודות העמיתיים של חיינו או לקולות הפנימיים של התודעה השלילית הלוחמת בשני היסודות. האם הרצון הוא רצון אסטרטגי או רצון הפכפך וקצר מועד – קולה של התודעה השלילית.

השלב השלישי באימון

השלב השלישי בטיפול קשה בשל הנסיגות שכלולות בו, התסכול והצגת חוסר אמון במטפל או במאמן שלב זה הוא שלב בניית הביטחון העצמי.

ביטחון עצמי – מספר גורמים מרכיבים את נושא הביטחון העצמי: ניסיון חיים, יכולת לשתף פעולה ולפתח מערכת יחסי – גומלין – הדדית עם ה”אתה”, כושר שרידות ומניעת פלישה למרחב ה”אני”, שמירה על כוח הרצון ופעולה לאורו או היעדר ריצוי ה”אתה”, תודעה גופנית חיובית, סביבה תומכת, ידע אופטימאלי בתחום העיסוק, וקירבה לייעוד ולדרך אסטרטגית שמביאה את “האני” אל המטרה אותה הוא שואף להגשים.

פגיעה בביטחון העצמי הוא אחד מתסמיני התודעה השלילית. המאמן משכלל את היסוד הלקוי בין מרכיבי הביטחון העצמי. בוחנים את כושר העמידה בפני גורמים פולשניים ודרכים למנוע את פלישתם, החל מרעשים סביבתיים ועד לאי סגירת טלפון כשהולכים לישון. ניסיון חיים והעדר ייעוד יטופל על-ידי פעילויות שיקרבו את המתאמן לתחומי התעניינותו. סביבה תומכת – המאמן ישתדל לשמש סביבה תומכת ראשונה ויסתייע בגורמי חוץ על-מנת להרחיב את הסביבה התומכת. ידע – נעודד את האדם להרחיב ידיעות לוקות בחסר בתחום התעסקותו, התעניינותו או לשתף-פעולה עם עצות של יועצים. בחינת הקו האסטרטגי, בירור נסיגות וסטיות בהתקדמות לאורו.

בשלב השלישי קולה של התודעה השלילית יורד, אפשר להפעיל נגדה את ההיגיון והתסמינים, הכישלונות, הרצון למושלמות וויתור על דרך חיים מתמעטים. שיתוף הפעולה בין ה”אני” ל”אתה” הולך וגדל – במקביל בתוך הקליניקה מתרחש אירוע מתמיד של חוסר אמון במאמן – המטופל מסרב לבוא לפגישה, דוחה – מאחר… מרצה את סביבתו. השלב השלישי קשה והתסמינים מקשים על המאמן שנדרש פעמים רבות לארגן לעצמו קבוצת תמיכה כדי לא להישבר מול המניפולציות שהמחלה מפעילה נגדו. יש לזכור שמעבר לפינה עומדת ההצלחה ושהמתאמן מתחיל בינו לבין עצמו להוקיר את המאמן על מאמציו. בשלב מסוים אפשר לדבר על נושא זה:

“האם אתה לא חש שהצלחנו להתקדם ולקדם יחד את היכולת שלך לחיות חיים מאושרים יותר”? התשובה לא תאחר לבוא. “לרגעים אני חש בזאת. האמת שכן. התקדמנו מאוד, אני לא יודע מה הייתי עושה בלעדיך.” הכרת התודה מביאה אותנו אל שלב הסיום. הרגשות מתקדמים ומתמזגים עם החלק הרציונאלי. ה”אני” מתחיל לחוש ולהכיר בהצלחותיו, בשיתוף הפעולה בכשריו החדשים או המתחדשים.

בשלב השלישי מוסיפים תמציות טיפול נגד דיכאון וטראומות מערכת האבנגורי:

GENTIAN .45- (21) – לדיכאון, מותר מהר, פסימיות וחוסר אמון ביכולת העצמית. האמונה בעצמו נגמרת היכן שהפחד מתחיל.

מצב -עצירה בתהליך.

GORSE .55 – (31)- נגד מרה שחורה, ייאוש עמוק וחוסר תקווה. כניעה למציאות שנראית מאיימת. נותנת חשק לחיות. נגד מחלה כרונית.

מצב – טיפול בחולים סופניים. נסיגה בתהליך. לאבנים בכיס מרה. (שחור מתחת לעיניים).

HORNBEAM .56 – (71) – ייאוש מטיל ספק ביכולתו. עייפות רבה. קשה להתעורר בבקר, חוסר מוטיבציה ופחד להתמודד “עוד חמש דקות, מחר…”. תקיעות ביישומים. מקנה לתהליך הטיפול כושר השמה.

מצב – לאחר מחלה – כשההחלמה קשה. תסמונת “יום ראשון”, קושי בהתחלות, תחושת כישלון ועובדי לילה. חוסר אנרגיה כללית.

MUSTARD .57 -(12) – ענן של דיכאון קשה. יכול להיות הורמונאלי. נגד מלנכוליה מסיבה לא ברורה. התמצית מלמד תאת ה”אני” להגיע לשלווה, ביטחון עצמי וליציבות.

מצב – לטיפול באקנה הורמונאלי – מריחה חיצונית.

SWEET CHESTNUT .58 – (03) דיכאון קשה ומוחלט. תמצית הכנה לקראת שינוי. מתקשה להתאושש. נגד התנהגות כפייתית. נגד נטייה להתאבדות.

Boab .108 – עץ נדיר שגדל בצפון-מערב אוסטרליה. התמצית חזקה מאוד ומשמשת בתהליכי פריצת דמימה העוברת במשפחה מזה דורות. נגד דעות קדומות, אמונות תפלות, טראומות, התעללות. מטפלים רבים מאמינים שבכוח התמצית לנקות טראומות מגלגולים קודמים. התמצית מזכירה בהשפעתה את S.O.B.

STAR OF BET KEHEM .63 – (92) תמצית לטראומות. מנקה טראומות רדומות. הערה: לא לתחילת תהליך טיפולי.

46. Lichen חזזית היא שילוב של פטרייה ואצה שחיות יחד בסימביוזה. תמצית מהחזזית מסיעת לצאת מהשפעתו של הכוח הכאוטי הגברי – מסייעת לצאת מצל החיים לאור היום, מהאימה והחרדה הגדולה. משמשת בדומה לנץ החלב בהיחלצות מטראומה עקב אובדן פתאומי. התמצית משמשת לסיוע במעברים. בתקופה העתיקה נהגו לתת מהתמצית לאדם העומד לפרוש מהעולם ולמות כדי לסייע לנשמה לצאת מהגוף ולעבור לעולם הבא.

56. שושן מריפוסה -Mariposa Lily תמצית לאהבה וניקוי טראומות – השושן מריפוסה שימש את האינדיאנים בטיפול בטראומות ילדות. נגד טראומות ילדות קשות, נטישה והתעללות.

לתמצית אנרגיה נשית. היא מלטפת את האדם מבפנים ומשיבה לו תחושה של אהבת אם.

14 שן-הארי Dandelion תמצית מרגיעה – ה”וליום” של האבנגורי – משחרר מתח נפשי המגיע לגוף תפוס ושרירים נוקשים עקב לחץ נפשי או טראומה. מסיעת לשחרר את שרירי הגוף. פועלת על הכבד. תמצית בעלת אנרגיה נשית מיועדת לאנשים עצבניים, הנזקקים להתבטאות אישית בכול מצב. התמצית מיועדת למתיחות רגשית הגורמת להתכווצויות בשרירים. לאנשים הנוטים לקבל דברים בהתרגשות יתרה ומתקשים להירגע. מלמדת את המשתמש להגיע לרגיעה נפשית במצבי לחץ. התמצית מסייעת לרוגע נפשי באמצעות הרפיית שרירי הגוף.

פורמולה לטיפול בשלב השלישי של המלחמה נגד תודעה שלילית.

1. אלה הארצישראלית – – PALAESTINA PISTACIA א. +68 . חמניה Sunflower + 41 שן-הארי Dandelion + MUSTARD .57 -(21) + GORSE .55 – (13.

יש לזכור שאנו מטפלים במחלה ולא משנים את ייעודו של החולה או את מסלול חייו של האדם.

החזרה לחיים

השלב האחרון וליווי המתאמן בחזרה לחיים חיוני. דווקא עתה כשהכול נראה סביר יש להמשיך ולהשתתף בצעדי המימוש, בארגון החיים מחדש, תחילת הקרירה, הניצחון הראשון בחיי היום יום, ראשיתה של פרשת אהבים… אני נוהג בשלב זה למחוא כפיים עם כול התקדמות, עם כול הישג עם כול כיבוש ייעד. המעקב הצמוד שומר על המתאמן לבל תשוב התודעה השלילית ברגעי ההצלחה ותהרוס את יכולתו להתענג על זרי הדפנה. רק לאחר תקופת מה בה האדם מקבל בשוויון נפש, באושר גדל את הצלחותיו תם המהלך.

על המסייעים לטיפול ולאימון לזכור: אין לשפוט, אין לתבוע עמידה בכללים, יש לחמול ולהמשיך… להמשיך… להתמיד. יחד עם זאת המשימה קשה והרצון לסייע מהר ככול האפשר לאדם הרוצה לגבור על התודעה השלילית, הוא אחד מסימני התודעה השלילית והשאיפה המסוכנת למושלמות. קשה למטפל ולמאמן שלא לשתף עמה פעולה. פגי קלוד-פייר מומחית בטיפול בנושא התודעה השלילית בהקשר עם הפרעות אכילה, מספרת שב”מונטרה” (eht xuertnoM cinilC ), מרכז הייעוץ שהקימה בשנת 8891 וכן במרפאה שפתחה בשנת 3991 נמשך הטיפול בתודעה השלילית לפחות שנתיים. היו מקרים בהם המטפלים שיתפו פעולה עם התודעה השלילית למשל, במקרה שאפשרו למטופל לאמן את גופו בקביעות כול יום, במקרה אחר הרשו למטופל לקום בלילה לשירותים כדי להקיא את המזון “רק פעם אחת” ביום – התוצאות היו חמורות (Peggy Claude-Pierre) . אין לשתף פעולה עם תכסיסיה של התודעה השלילית. ויש לזכור כי אחרי הכשל עומד הקול הפנימי של התודעה השלילית, המחלה ולא ה”אני” הבריא. ביקורת על הכשל מעמידה את התודעה השלילית באור הזרקורים כמנצחת.

העבודה על המרחב הגופני

מלאכת האימון והטיפול בתודעה השלילית כוללים עידוד כוחות הגוף וניקוי שרירי הגוף מטראומות.

העבודה על הגוף כוללת לחיצות מלוות בנשימה עמוקה על-מנת לשחרר את השרירים המדוממים. שחרור שרירי במקרה של התודעה השלילית מתייחס למספר מקומות: יש לשחרר את השרירים שנמצאים לאורך קו דמיוני שנמשך מעל הגבה ועד לרכה ומסביב לאחורי האוזן. לאורך עמוד השדרה (על שרירי זוקפי הגב הצמודים לעמוד השדרה). בית השחי ואזור חיצוני (לטראלי) של פני כף רגל ימין. תופעה נוספת של דמימת התודעה השלילית נקשרת באי סדירות דופק

תמציות האבנגורי לשימוש נגד התודעה השלילית

תמצית מעץ הצפצפה ASPEN .711 – (2) תמצית נגד חרדות ופחדים וסיוטים ממקור בלתי ידוע. נגד חלום רע. מסייעת לתהליכי מנוחה והירדמות. תמצית מצב שפועלת מהר. מסייעת להתפתחות התודעה הדיפוזית, בהתמודדות מול התודעה השלילית ונגד מחשבות טורדניות.

תמצית מרכזית לטיפול בתודעה השלילית היא תמצית מספר WHITE CHESTNUT .39 – (53) – תמצית קלאסית למחשבות טורדניות, נגד מחשבות חוזרות, שליליות, נדודי שינה וחוסר ריכוז. נגד שיר מטרטר במחזוריות בראש… תמצית סיוע לתודעה ממוקדת.

מצב – פועלת מידית.

תמצית נוספת לטיפול היא תמצית מספר 08. לבנדר – התמצית מאזנת רגישות יתר, עצבנות, נגד אובססיה ומחשבות החוזרות על עצמן כתקליט שבור. התמצית מסייעת לאנשים שנפלו קורבן לאנשי רוח חזקים, אנשי דת קיצוניים, נגד שטיפת מוח והתמכרות לטלוויזיה. מסייעת בתיקון התודעה הממוקדת והתודעה השלילית.

19. קיקיון – פחד מאבדן שליטה על המחשבות – תמצית הצלה למצבים של אבדן שפיות, חשש מהשתלטות המחשבה על חייו, נגד מחשבות מטרטרות.

תמציות מפרחי עץ הסיגלון מספר 92. זקרנדה (בעל אנרגיה נשית) במניין תמציות האבנגורי – תמצית נגד דאגות, לאנשים מותקפים על-ידי אנרגיה נשית שלילית (לילית פנימית) שמשבשת להם את היכולת השכלית ההגיונית.

CERATO .118 – (5) – טיפוס שמטיל ספק בעצמו וזקוק למישהו מבחוץ שיבוא וייתן לו אישור בכול הנוגע להחלטותיו. נגרר אחרי דעות של אחרים. “מוצץ אנרגיה”. אינו סומך על עצמו. חוסר יכולת להחליט. מתקשה בריכוז. אוסף מידע בכפייתיות. דוחף את העף לענייני אחרים ובעל חזיונות הומו ארוטיים.

מצב – איבוד חוסר היכולת להחליט. בלבול זמני.

5. אלה הארצישראלית – – PALAESTINA PISTACIA ג. תמצית עלי האלה הארצישראלית – PALAESTINA PISTACIA בתמצית מעלי האלה הארצישראלית משתמשים להגברת כוחות הלהט. נגד ספקות והעדר יוזמה. במצבים של עלבון והימנעות מעונג, נגד התבודדות, אהבה שהורסת את הנכנס אליה. נגד אהבה נכזבת. נגד יכולת להמית תהליכים. נגד הימנעות מחברת אנשים, נגד כוחות ההרס באדם, לחיזוק האמונה בכוחותיו ועידוד להט היצירה, נגד ייאוש ולמען חיזוק כוחות האהבה השוויונית בין אדם לחברו. לחיזוק היצירה והעשייה. תמצית סיוע להתחלות, ליישומים. תמצית מצב- פועלת להרגעה תוך זמן קצר.

12. ויסטריה יפנית- Wisteria – למפגש עם המופלא שב”אני”. תמצית עדינה, לאדם שקורס מנטל האושר של ההצלחה, נגד הרס עצמי, נגד חבלה בעשייתו, נגד ספקות והשפלה עצמית. לגיבוש עשייה והתבוננות באור שיוצרת ב”אני”, לקבלת האור שבחיים, לקבלת השונה, האחר והחריג, להשלמה עם הסטייה הנורמאלית שמאזנת את תפיסת המוסר שב’אני’, למפגש עם המופלא, לחיזוק יכולת ההיפגשות, לשיפור חיי המין, לתיקון קשיי התחלה, לסיוע בתהליכי היוזמה, לכאב בכתף שמאל ומתחת לחזה השמאלי – להקלה על כאבי ראש ולהעצמת עונג ה”אני” וכושרו להתענג. מסייעת לסטודנטים ותלמידים בהבנת חומר קשה. תמצית בעלת אנרגיה גברית.משפרת את כושרו של האדם בעיקר האישה ליהנות ביחסי מין.

WILD ROSE 42 – (73) – טיפוס שמותר לעצמו בקלות. עצב עמוק אדם שאפתן שנפל לעצבות, אפטיה, “תקיעות”, פחד משינוי, כניעה לחיים “זה גורלי”. תמצית תמיכה בשינויים, נגד ספקות. תוספת לשאיפות ונגד לאות גופנית. תמצית בעלת אנרגיה נשית המסייעת בפיתוח יכולת טקטית. תמצית דומה למרווה בעלת האנרגיה הגברית.

HORNBEAM .65 – (71) – ייאוש מטיל ספק ביכולתו. עייפות רבה. קשה להתעורר בבקר, חוסר מוטיבציה ופחד להתמודד “עוד חמש דקות, מחר…”. תקיעות ביישומים. מקנה לתהליך הטיפול כושר השמה.

מצב – לאחר מחלה – כשההחלמה קשה. תסמונת “יום ראשון”, קושי בהתחלות, תחושת כישלון ועובדי לילה. חוסר אנרגיה כללית.

תמצית נוספת לטיפול היא תמצית מספר 31Sundew . Sundew .13 – לטיפוס חולמני, אסטרונאוט, הססני שלא מבחין בפרטים, התמצית מלכדת את ה”אני” ומוציאה אותו מהבלבול. דומה לתמצית מס’ 9 CLEMATIS – זלזלת אלא שהאנרגיה שלה נקבית. התמצית משמשת בטיפול בתודעה השלילית בהפרעות אכילה ואיבוד שליטה על כוח הרצון.

זלזלת תמצית מספר CLEMATIS .811 במינן תמציות האבנגורי (מספר 9 -בתמציות באך). הזלזלת בעלת אנרגיה דו-מינית. לפורמולה מוסיפים תמצית בעלת אנרגיה גברית שמשמשת נגד טרוף גברי, היא תמצית מספר 501. במינין תמציות האבנגורי, מפרחי ציפורן החתול. תמצית ציפורן החתול משמשת נגד התעללות מילולית – תמצית שמשפרת קשב וכושר שיחה.

טרוף גברי הוא כוח שלילי מכוחות ה”אני” ששולל את היסוד הנשי במרחבו ומחוצה לו. תמצית מספר 501. במניין תמציות האבנגורי, מפרחי ציפורן החתול משמשת נגדו. הטרוף הגברי כולל תסמינים רבים וביניהם: אדם שנכון תמיד להתגייס למען הזולת. טיפוס שיוצר כללים וחוקים, תקנונים שיש לפעול לפיו גם אם הוא לא מידע את סביבתו שעליה לציית לכלליו ישפוט אותה בשיפוט מחמיר וקיצוני. טיפוס שמסיק מסקנות. בראש וראשונה הוא יודע למה הדבר התרחש. אל מסקנותיו הנחרצות הוא מגיע ללא בדיקת עובדות. תופעה נוספת נקשרת בכוח מדובר בטיפוס שמאמין כי הכוח קובע. מעריץ עוצמה, גודל פיזי, טכנולוגיה, שליטה עצמית, קיבעון. נוכח החזק ממנו הוא כינה. נוכח החלש הוא חש כנפוליון. תופעת ה”סוף הטראגי” נקשרת בטרוף גברי. פחד מעונג שמציף ומביא אותו להתנהגות אלימה והשבתת שימחה. גם קשיי התחללה ומיניות מוקצנת. מוצא עצמו בוער בתאווה מינית כשנתקע בפרשת דרכים, בפגישת עבודה, לאחר הישג וכיבוש יעד. בעל נטייה חזקה להומו ארוטיות. בצעירותו הומופוג בגיל 04 דו-מיני וכמובן הוא סקסיסט. מאמין בעליונות כוח הזכר על כוח הנקבה. כשחש רגישות, נשיות מפעמת הוא חש מוחלש, נשי וחורג מהכללים. יעדיף חברת גברים בהשגת יעדים ומטרות ונשים ישמשו אותו בתפקידי אומנת, תזונה ומזכירות. יעריץ אישה אבל רק אם וכאשר היא כובשת את יעדיו.

תמצית מספר HEATHER .73 במניין האבנגורי (41 במניין תמציות באך ) תמצית בעלת אנרגיה נקבית לטיפוס פולשני הזקוק תמידית לאנרגיה של הזולת. יש לו צורך אדיר בתשומת לב – מדבר על עצמו ללא הרף, בעלי חשיבות עצמית מנופחת – מוצץ אנרגיה, חי בסימביוזה. בעל “עור פיל”. רכושני. מניפולטיבי. היפוכונדר.

תמצית עומק, פועלת לאט ולכן מומלץ להשתמש בה כבר בפורמולה הראשונה לטיפול בתודעה השלילית.

501. ציפורן החתול – נגד טרוף גברי והתעללות מילולית – משפרת קשב וכושר שיחה. ציפורן החתול מעדנת אדם פולמוסי, מעליב בדיבורו, הנוטה לריב ומדון לווכחנות עם חבריו. התמצית מלמדת הקשבה, סובלנות לנאמר, מאיטה את צורך התגובה המידית ומעדנת את שפת הדיבור.

פותחים את הפורמולה שמטפלת בתודעה השלילית עם תמצית מספר 011. וושינגטוניה החוטית תמצית להצלחה נבונה. הוושינגטוניה מאזנת את האדם, מקנה לו יכולת להתחבר עם עצה נבונה. היא פועלת אנרגטית מבפנים: מחבקת את האדם בתוכו ומאפשר לו להרים ראש, לחוש ששב והתאחד סביב האמת הפנימית של עצמו. התמצית מסייעת לאדם לעבור משברים, מאור לחושך ולהתגבר על ספקות, פחד משינויים או פחד מהצלחה ותחושת העדר ייעוד. הוושינגטוניה משחררת מרגשי אשם שמקורם במרחב הגבר, בסינדרום כרונוס ומלמדת את ה”אני” רזים לגבי ייעודו. בכוחה של הוושינגטוניה לסייע במעבר לגיל החוכמה ( 50 ואילך) גם לעבור את הגשר אל ההצלחה שדורשת אנרגיה מחשבתית. משמשת בפורמולה שמטפלת בתודעה השלילית.

סוגרים את הפורמולה עם תמצית לאיזון מרחב המחשבות, תמצית מספר 101. במינן האבנגורי, תמצית מפרחי בוצין מפרץ Verbascum sinuatum. התמצית משמשת לפיתוח אינטליגנציה מחשבתית. לאיזון תופעת השמניזים וניסיונות להעמיד את מרחב הרגשות במבחני הישרדות. תמצית ניקוי נפשית – נגד סלידה עצמית שמקורה במחשבה או תיעוב עצמי, ביישנות, נגד ניסיונות התאבדות, הפרעות אכילה וחניקת הרגשות הסוערים. עוזר ל”אני” להיות שלם עם עצמו. מסייע לתהליכי גמילה מהתמכרויות. תמצית בעלת אנרגיה גברית שמתאימה במיוחד לטיפול באנשים מבוגרים. במקרים מסוימים יש להוסיף תמצית פרחי התירס (מספר 24 במניין תמציות האבנגורי) בעלת אנרגיה נשית ומשמשת בפיתוח התודעה הגופנית. התמצית מפרחי התירס משמשת נגד דימוי גוף נמוך, איבוד כיוון כתוצאה מלחץ בעיקר בסביבות עירוניות הומות אדם. מתאימה לאדם שעובר תהליכי דיאטה וקבלת הגוף באור חדש גם נגד פחד קהל וחשש לבקש סיוע. תמצית נוספת שתשמש בטיפול בתודעה שלילית והיא בעלת אנרגיה גברית: 67. אכיניציאה – Echinacea -. תמצית ליושר והגינות. האכיניציאה מסייעת נגד אובדן הכבוד ו”סוף טראגי” – הפסקה פתאומית של מסלול ההצלחה, וקריסת כושר הסקת המסקנות. תמצית נגד טראומות שמסיעת גם במקרים של אימפוטנציה. תמצית בעלת אנרגיה זכרית.

“עמי ותמי” פורמולה בסיסית נגד תודעה שלילית ומיגור המכשפה.

“עמי ותמי” פורמולה בסיסית בת 6 תמציות למערכת יחסים לקויה עם עבודה, מין, שינה, תזונה.

011. וושינגטוניה החוטית + 92 סיגלון (נשית) + 811 זלזלת (דו מינית) + 501 ציפורן חתול (גברית) + 101 בוצין מפרץ (גברית)+ 67 אכיניצאה (גברית)

טיפול בתמציות האבנגורי לתסמונת התודעה השלילית ללא מפגשים כולל 10 פורמולות מסוג נירוונה

נירוונה היא פורמולת תמציות אבנגורי שנוצרה בעקבות ניסיון רב שנים שתחילתו ביפן העתיקה, מצרים, יוון העתיקה וישראל של ימי הקדמונים. הפורמולה מאפשר לאדם לגעת בשקט נפשי ובצלילות דעת. “הנירוונה” מתאימה לפיתוח כוחות חשיבה חיובית ומיועדת לאנשים שמבקשים לפתח חשיבה הזורמת על מי מנוחות כשהיא נטולת הפרעות.

נירוונה 1 – זקרנדה + אלה + חמניה

ז’קרנדה היא התמצית המרכזית לטיפול בתסמונת התודעה השלילית ושתי האחרות אלה באה מתקופת הקדמונים שחיו בארץ ישראל והחמנייה מתמציות צפון אמריקה ותרבות האינקה ומיפן העתיקה שתיהן מחזקות ומעשירות את כוחות ה”אני” על-מנת שיעבור את התהליך הטיפולי תוך כדי תחושת ביטחון עצמי מירבית.

נירוונה 2 – זקרנדה + אלה + חמניה + אטד ערבי או סיגלית המים.

נירוונה 3 – זקרנדה + אלה + חמניה + אטד ערבי או סיגלית המים + חרדל.

נירוונה 4 – זקרנדה + אלה + אטד ערבי או סיגלית המים + חרדל + שן הארי או נץ החלב או שושן מריפוסה.

נירוונה 5 – זקרנדה + אלה + חרדל + שן הארי או נץ החלב או שושן מריפוסה + אספן.

נירוונה 6 – זקרנדה + חרדל + שן הארי או נץ החלב או שושן מריפוסה + אספן + ציפורן החתול.

נירוונה 7 – זקרנדה + חרדל + שן הארי או נץ החלב או שושן מריפוסה + אספן + ציפורן החתול + חמניה.

נירוונה 8 – זקרנדה + חרדל + + אספן + ציפורן החתול + חמניה. X שלוש פורמולות

29. זקרנדה (סיגלון) – תמצית לדאגות, מתאימה לספקנים, לאנשים הססנים שמתקשים לסיים דברים מפני שהם משנים אותם כל העת. להבדיל מהקלמנטיס בעל האנרגיה הדו-מינית שנקשרת בטיפוס שלא מסיים דברים בגין הזיות ומתהלך כאסטרונאוטים, הזקרנדה בעלת אנרגיה נשית ומקור ההיסוס שנקשר בה בהפרעות שבאות מבפנים (לילית פנימית, תודעה שלילית שנקשרת בגילאי ה-14). התמצית משמשת בטיפול במחשבות טורדניות, תודעה השלילית  בהפרעות אכילה ונגד דאגות.

1. א’ אלה הארצישראלית – – PALAESTINA PISTACIA תמצית מפרחי האלה תמצית לאהבה, מחזקת תחושת אהבת האם. משתמשים להרחבת עוצמת כוחות הזכר שב”אני”. להרחבת כושר ההישרדות ב”אני”. מפתחת רגישות למתרחש בחוץ וסקרנות לפרטים חיוניים להמשך התהליך שנבחר ללכת בו. התמצית משמשת זרז במצבים של תקיעות ומניעה את האדם לעשות משהוא מנקודה מסקרנת. היא מאפשרת זיהוי תחכים, לגבור על כוחות נסתרים, בוגדים ותחכים אפלים שפועלים מאחורי הקלעים נגד ה”אני” – נגד תחכים שפועלים נגד אדם במרחבו אבל מבחוץ. תמצית חובה לפוליטיקאים ולאנשי קרירה. התמצית משמשת גם כתמצית חיזוק בפורמולה.

68. חמניה Sunflower: תמצית לאהבה, התמצית מחזקת את תחושת אהבת האב הבסיסית, נותנת תחושה של הימצאות האב בסביבה. מסייעת במקרים של אב נעדר, נגד השפלה ורגשי עליונות (נגד דמימת ה”נפוליון או כינה”), התמצית מאזנת תחושת עליונות וגאוות יתר נגד “אגו-טריפ” שנועל את כושר ההתבוננות במציאות, מאפשרת ומסייעת להתפתחות החושית, מחזקת את תחושת הגוף, ומסייעת בשיפור מערכת יחסים שוויונית בין אדם וחברו החמניה מסייעת בסילוק והרחקת חנפנים. התמצית ממוססת ומגמדת רגשי נקם ומאפשרת לתקן מערכת יחסים קוטבית בין אב ובנו, בין חברים שקשריהם נותקו והפכו מידידות לשנאה מגשרת בין בני זוג העוברים תהליך גירושין קשה, בהתפוצצות ברית מסחרית, מקצועית ומגשרת בין מעסיק ועובדיו. תמצית בעלת אנרגיה גברית – מסיעת במערכת יחסים שוויונית. מצית לאהבה והצלחה. משפרת את כושר הראיה. לפיתוח תודעה ממוקדת ותודעה ממשגת. תמצית מצב (סימפטומאטית כלומר פועלת מידית על סימפטומים אלו): פועלת מידית במצבים של זעם ותחושת נקם. התמצית משמשת גם כתמצית חיזוק בפורמולה.

19. האטד הערבי – Lycium shawii , לחיזוק הכוחות נשיים ב”אני” – מטפלת בנוקשות ובציניות ומאפשרת להגן על העצמי הפנימי שהוסתר כסיגלית המים – תחת חומות בצורות. לפיתוח של אישיות גמישה וחומלת. בעל אנרגיה גברית.

WATER VIOLET .88 – סיגלית המים – (34) – מלך, מרוחק, מתנשא, חיי בתוך “בועה”, שמרן, אוהב להיות לבד, דומיננטי, נוכחות חזקה. תמצית לריכוך חומות. נגד שמרנות והתרחקות מה”אתה”. מאפשרת גישה לתוך ה”אני” העדין. תמצית סיוע להתפתחות תודעה אפלטונית. ליצירת נפרדת והגנה בפני פולשנות.

MUSTARD .57 (21) – ענן של דיכאון קשה. יכול להיות הורמונאלי. נגד מלנכוליה מסיבה לא ברורה. מלמדת את ה”אני” להגיע לשלווה, ביטחון עצמי וליציבות.

מצב – לטיפול באקנה הורמונאלי – מריחה חיצונית.

STAR OF BET KEHEM .63 (29) תמצית לטראומות. מנקה טראומות רדומות. הערה: לא לתחילת תהליך טיפולי

65. שושן מריפוסה -Mariposa Lily תמצית לאהבה וניקוי טראומות – השושן מריפוסה שימש את האינדיאנים בטיפול בטראומות ילדות. נגד טראומות ילדות קשות נטישה והתעללות.

לתמצית אנרגיה נשית. היא מלטפת את האדם מבפנים ומשיבה לו תחושה של אהבת אם.

41 שן-הארי Dandelion תמצית מרגיעה – ה”וליום” של האבנגורי – משחרר מתח נפשי המגיע לגוף תפוס ושרירים נוקשים עקב לחץ נפשי או טראומה. מסיעת לשחרר את שרירי הגוף. פועל על הכבד. תמצית בעלת אנרגיה נשית מיועדת לאנשים עצבניים, הנזקקים להתבטאות אישית בכול מצב. התמצית מיועדת למתיחות רגשית הגורמת להתכווצויות בשרירים. לאנשים הנוטים לקבל דברים בהתרגשות יתרה ומתקשים להירגע. מלמדת את המשתמש להגיע לרגיעה נפשית במצבי לחץ. התמצית מסייעת לרוגע נפשי באמצעות הרפיית שרירי הגוף.
ASPEN .117 – (2)- חרדות ופחדים וסיוטים ממקור בלתי ידוע. נגד חלום רע. מסייעת לתהליכי מנוחה והירדמות. תמצית מצב שפועלת מהר. מסייעת להתפתחות התודעה הדיפוזית, בהתמודדות מול התודעה השלילית ונגד מחשבות טורדניות.

68. חמניה Sunflower: תמצית לאהבה, התמצית מחזקת את תחושת אהבת האב הבסיסית, נותנת תחושה של הימצאות האב בסביבה. מסייעת במקרים של אב נעדר, נגד השפלה ורגשי עליונות (נגד דמימת ה”נפוליון או כינה”), התמצית מאזנת תחושת עליונות וגאוות יתר נגד “אגו-טריפ” שנועל את כושר ההתבוננות במציאות, מאפשרת ומסייעת להתפתחות החושית, מחזקת את תחושת הגוף, את הקשר בין הגוף לרגש, ומסייעת בשיפור מערכת יחסים שוויונית בין אדם וחברו החמנייה מסייעת בסילוק והרחקת חנפנים. התמצית ממוססת ומגמדת רגשי נקם ומאפשרת לתקן מערכת יחסים קוטבית בין אב ובנו, בין חברים שקשריהם נותקו והפכו מידידות לשנאה מגשרת בין בני זוג העוברים תהליך גירושין קשה, בהתפוצצות ברית מסחרית, מקצועית ומגשרת בין מעסיק ועובדיו. תמצית בעלת אנרגיה גברית מסיעת במערכת יחסים שוויונית. תמצית לאהבה ולהצלחה. משפרת את כושר הראיה. לפיתוח תודעה ממוקדת ותודעה ממשגת.

תמצית מצב: פועלת מידית במצבים של זעם ותחושת נקם. התמצית משמשת גם כתמצית חיזוק בפורמולה.

105. ציפורן החתול – נגד טרוף גברי והתעללות מילולית – משפרת קשב וכושר שיחה. ציפורן החתול מעדנת אדם פולמוסי, מעליב בדיבורו, הנוטה לריב ומדון לווכחנות עם חבריו. התמצית מלמדת הקשבה, סובלנות לנאמר, מאיטה את צורך התגובה המידית ומעדנת את שפת הדיבור.

הוראות לשימוש בנירוונה

לפני לקיחת 4 – 8 טיפות, או ריסוסי “תמציות האבנגורי” מתחת ללשון מפורמולת ה”נירוונה” יש לנשום במשך 03 שניות נשימות עמוקות ולהתרכז בתהליך הנשיפה.

לאחר לקיחה מהתמצית יש לערוך מספר תרגילי תנועות גוף פשוטים.

1. סיבוב הראש: הנמכת הסנטר אל בית החזה הנחת האוזן על הכתף הנמכת אחורי הראש אל כיוון הגב ושוב הנחת האוזן על הכתף ולהנמיך סנטר כלפי בית החזה, כך שייווצר סיבוב מלא. אשר לנשימה לשאוף אוויר בנשימה ארוכה, במהלך הנמכת הסנטר להוציא אויר לאורך כול הסיבוב. לאחר השלמתו לשאוף אוויר ולזקוף את הראש ושוב לאורכן של 6 נשימות. 3 לצד אחד ו 3 לצד שני לסירוגין. העיניים במהלך כולו פתוחות.

1.
2. לצאת להליכה של 02 – 06 דקות.
3.
4. אין לחשוף את הפורמולה לקרני השמש. יש לשמור במקום קריר ומוצל.
5.
6. לוקחים מן הפורמולה כול יום 6 – 01 פעמים ביום, לפי הצורך למעט בשלושת הימים הראשונים בהם נחשפים לנירוונה רק 3 פעמים ביום.

ביבליוגרפיה:

[1] קרל מרקס (3881 – 8181) חיי בלונדון לאחר שגורש מביתו בגרמניה ובצרפת. בלונדון חידד את חושיו ואת מחשבותיו על העולם הקפיטליסטי. לונדון הייתה במאה ה – 91 בירת האימפריה הבריטית והבירה התעשייתית של העולם. שם הפילוסוף התבונן במהפכה התעשייתית, ביצירת השפע, בבתי החרושת שמספקים סחורות בכמויות רבות משראה העולם אי פעם, בצי האניות של הממלכה הבריטית. הוא ראה יבוא אדיר של חומרי גלם שהובאו מכול רחבי תבל ופיתחו את התעשייה הזו. במקביל ראה כיצד מעטים הופכים בשל כך לאנשים עשירים. עושרם האדיר של בעלי בתי החרושת עמד בניגוד לרוב האנשים שפעלו בבתי החרושת שלהם. מרקס ראה את העוני, את השוליים החברתיים שקורסים מעול הנטל. הוא התבונן בסבלם של העמלים העניים והמנוצלים כפועלים בתעשייה זו. מצד אחד שיאי העושר שלונדון הפגינה ומצד שני חוסר כול. שיאים של עליבות חיים ועוני. מרקס החל שואל את עצמו: כיצד יכולים להיות עניים רבים כל-כך בחברה כול כך עשירה? בחיפושיו אחר דרך לשנות את מצב העוני הוא יצר רעיונות שרבים ראו בהם איום לשלום החברה התעשייתית ולעושרם של בעלי בתי החרושת. עיקר רעיונותיו נקשרים בקונפליקט החברתי ובמאבק בין מגזרים של החברה על משאבים מבוקשים. המאבק של מרקס הוא מאבק סביב האופן שבו החברה מייצרת מוצרים חומריים. מאבק בין הפרולטריון והקפיטליסט השואף להרחיב את רווחיו ולהקטין ככול האפשר את עלות יצורם הווה אומר את שכר הפועלים שהם בני מעמד הפועלים אנשי הפרולטריון. תודעה הכוזבת הומשגה על-ידו כדי לתאר סיטואציות איומות של ניצול וקבלתו בהכנעה.

[2] יכין ובועז: שני עמודים גבוהים עשויי נחושת, מעוצבים ומקושטים, נבנו על-ידי שלמה המלך. פרשת ויקהל, פרק ז’ ספר מלכים א. “ויקם את-העמדים :לאלם ההיכל ויקם את-העמוד הימני ויקרא את-שמו יכין ויקם את-העמוד השמאלי ויקרא את-שמו בעז ” מלכים א ז כא. לפי רש”י: יכין נקרא על שם מלכות בית דוד שנמשל לירח (ככתוב “כירח יכון עולם” תהלים פ”ט). בועז – כנגד השמש שהוא יוצא בגבורה ועוז שנאמר “ישיש כגבור לרוץ” (תהלים י”ט) .” בית-המקדש עצמו נבנה על ידי שלמה המלך בשנת 069 לפני הספירה. עיצובו הכנעני-פניקי,הושפע גם מהמסורת השבטית הקדומה. הוא היה מורכב משלושה חלקים האולם, ההיכל והדביר. האולם היה חדר הכניסה ותפקידו היה להפריד בין חול וקודש. בפתחו היו שני עמודי נחושת גדולים-יכין ובועז.

 [3] ראה תמצית מפרח הכותנה ותמצית מעץ האורן. רגשי אשם נקשרים בגיל 41 – 51.

 [4] דמימת התודעה השלילית של גיל 8 שנים מופיעה במרפק, ברכה הימנית באזור שנמשך עד מעל לגבה הימנית, בשפתי הפוט ובשק האשכים. תופעות התודעה השלילית של גיל 8 שנים נקשרות עם הרצון הקונפליקטיבי, חוסר הגיון, אובססיה, קריסיס וטראנס. התודעה השלילית נקשרת עם המיתוס של האלה הגדולה עם צילה ועם דמותה המיתולוגית של לילית. יחד עם זאת כיכובו של דיוניסוס שמתפתח בגיל 8 שנים בולט בתחום הקונפליקטיבי ונקשר כאמור לעיל, עם הטראנס והקריסיס שאליו מביאה התודעה השלילית את ה”אני” מהלך שנראה כתאוות שאי אפשר לעמוד בפניהן: זלילת שוקולד, הימשכות לאלכוהול, בידור, סמים גם לכאב, השפלות, כשלון, חוסר אונים, רעב ויחסי “נפוליון או כינה”. ביתור איברים, ממשי או רגשי, “ברית בין הבתרים”, “ברית-מילה”, מתוח בין שתי נטיות מנוגדות, הקושי להישאר שלם, פיצול ובולט ביניהם “מיתוס הצליבה” אל נושא זה נקשרים גם דבריו של מתי: “אם ידך הימנית תכשיל אותך -קצץ אותה.” מתי ה’ 03

 [5] טרוף נשי או הכוח הנשי המטורף כמו הטרוף הגברי או הכוח הגברי המטורף ושאר הכוחות השליליים שפועלים במרחב האני והתודעה השלילית אחד מהם הם חלק מחיי ה”אני” הבריא. הדמימה הופכת את הנושא קבוע בחיי ה”אני” שקורס תחתיה ונעשה כתוצאה מכך חולה. האנרגיה שמאפיינת את הטרוף הנשי יינית YEN. היא מוגדרת כאנרגיה שלילית ( – ) בעוד שהטרוף הגברי יאנגי YANG ומוגדר כאנרגיה חיובית ( + ) שאר הכוחות השליליים קיימים אבל הם פועלים על האדם מבחוץ או מופעלים על-ידי כוחות מבחוץ כגון הכוח השטני והכוח של לילית (אשת השטן) כוחות נוספים הפועלים במרחב ה”אני” האנרגיה שלהם לא זכר ולא נקבה, כלומר אנרגיה דו-מינית: אנדרוגינית או הרמאפרודיטוס על-שם צאצאם הדו-מיני המשותף להרמס ואפרודיטה. התודעה השלילית נמנת על הכוחות ההרמאפרודיטיים.

הטרוף הנשי מאופיין בשלילת כוחות הזכר ב”אני” במניעת מערכת יחסים שוויונית עם גברים, בהשתלטות על ה”אתה”, שלילת החופש, בזבזנות אדירה של משאבים (גזילת זמן, אנרגיה רגשית וגופנית), היצמדות לפרטים משניים ולא רלבנטיים גם להאשמת האיכויות הטובות והעדפת הבינוניות והשטחיות. ריבוי שיחה, העמסת מלל והמשגה שבאה כדי לטשטש את המציאות, מעבר לא מוגדר מנושא לנושא ועמדה בה ענייניו של ה”אתה” קודמים תמיד לענייני ה”אני”. הישארות והיצמדות למקום בו אינו רצוי גם התרחקות מחוויות ההווה והלבשת מסכה עליהן. פגיעת ה”טרוף הנשי” קשה וניכרת בשלשול פתאומי, קשה ולא מוסבר גם בעייפות כרונית ומטפלים בו בין השאר בתמצית מפרחי הדודא הרפואי. עוד על כך ראה להלן.

[6] דמימת הדאגה של התודעה השלילית נמצאת בכתף השמאלית – סמוך לכתף, בבית השחי השמאלי ובמעמקי הגרון התחתון באזור C7 . מופיעה בצורת שיעול יבש שמטריף את האדם ברגעי שינוי, מנוחה ועונג.

[7] הזקרנדה מתאימה לספקנים, לאנשים הססנים שמתקשים לסיים דברים מפני שהם משנים אותם כל העת. להבדיל מהקלמנטיס בעל האנרגיה הדו-מינית שנקשרת בטיפוס שלא מסיים דברים בגין הזיות ומתהלך כאסטרונאוטים, הזקרנדה בעלת אנרגיה נשית ומקור ההיסוס בהפרעות שבאות מבפנים (לילית פנימית, תודעה שלילית שנקשרת בגילאי ה 41). התמצית משמשת בטיפול בתודעה השלילית בהפרעות אכילה ונגד דאגות.

[8] “אותות לאנורקסיה” פרק מתוך “השפה הסודית של הפרעות אכילה. גישה חדשה ומהפכנית להבנת אנורקסיה ובולימיה וטיפול בהן”. מאת פגי קלוד-פייר. Peggy Claude-Pierre (8991) “The Secret Language of Eating Disorders. The Revolutionary New Approch to Understanding and Curing Anorexia and Bulimia. First Published by Random House מאנגלית יהודה עופר. הוצאת אריה ניר, מודן. 8891 עמ’ 851. וכן פרק 4. “החולה האקוטי: שבוי ‘לנצח’ בידי הפולש” עמ’ 80.

[9] B נאבק עם עבודה קטנה שאיפשרה לו לקבל הכרה לתואר באוניברסיטה. מועד ב’ להגשת העבודה הגיעה והוא לא עמד במשימה. אלי B הגיע שבוע ושלושה ימים לפני המועד האחרון: “לא אצליח, אין סיכוי שאסיים עבודה של 20 עמודים עד המועד האחרון להגשה”. B הסביר שאסף את כול החומר הביבליוגרפי, הוא מנסה לקרא והכול משעמם עד כדי כך שהוא לא יודע מה כתוב בדפים. הדברים הגיעו לידי כך שפנה אל חברים שיסכמו לו את המאמרים הנדרשים, אבל אף אחד מהם לא מיהר להגיש לו את הסיכום בזמן. הייאוש אחז בכול חלק ממנו. האבחון היה קצר וברור: התודעה השלילית כיכבה ב”אני” של B. משהחלתי להסביר לו את מצבו נוכח ה”קול הפנימי” שמטרטר במוחו והורס את ההיגיון, את הדרך ליישום, להצלחה… ענה לי “יכול להיות יותר גרוע”. מה יכול להיות יותר גרוע מזה” שאלתי ו B ענה לי מידית “מחלת הסרטן” נוכח הבעת פני הנדהמת מתשובתו, B הוסיף ואמר: “יש אנשים עם בעיות עמיתיות בחיים כמו סרטן”. B נמצא במפגש טיפולי אבל התודעה השלילית נלחמה בו בעת על מקומה ולא אפשרה לשנות את מצבו העגום אליו היא זו שהובילה אותו. הזמן שנותר לא הספיק לטיפול בבעיה. הזמנתי את B שהתגלה כאדם מבריק ורב השראה אל דירתי בשבת. B הגיעה בזמן עם כול החומר והמאמרים. B עשה את העבודה, אני הייתי לידו והקפדתי להוביל אותו שוב ושוב אל החומר, ישבתי לידו בזמן כתיבתו את העבודה. הוא ישב על המחשב ואני לחמתי נגד התודעה השלילית. בסופו של דבר הוא סיים את העבודה שכתיבתה ערכה רק 7 שעות. משהושגה העבודה בזמן, התפננו לטיפול ונלחמנו נגד התודעה השלילית עד שנסגרה.

[10] אלימות במשפחה – מעטים המקרים בהם אישה מוכה מצליחה להתנתק מגבר מכה המחקרים מלמדים על אחוזים בודדים. נשים נשואות לגבר מכה חיות בצל הסכנה. יש ואישה מוכה או גבר מוכה מצליחים להתארגן וליישם דבר מה עצמאי, חלום פרטי מסתבר שזה הזמן בו מגיע ה”גבר המכה” ומשבית את השמחה, אם ה”אני” המוכה מצליח להתנתק ממקור הסכנה ולברוח ממנה יגלה כי עם כול שינוי בחייו שיבחר בו והוא שינוי בכיוון מימוש רצונותי

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *